رهبر کره شمالی خواستار دیدار دوباره با رئیس جمهوری آمریکا شد

رهبر کره شمالی خواستار دیدار دوباره با رئیس جمهوری آمریکا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعدادی از مشاوران دونالد ترامپ تمایلی به ملاقات دوباره رهبران دو کشور ندارند. مخالفان دیدار دوم معتقدند که چنین ملاقاتی می‌تواند موجب شود تا آمریکا امتیازهای بیشتری به کره شمالی اعطا کند.

آگهی

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تازه‌ترین نامه خود به دونالد ترامپ خواستای دیدار دوباره با رئیس جمهوری آمریکا شده است.

خانم سندرز لحن این نامه را «خیلی گرم» خواند و آن را «بسیار مثبت» ارزیابی کرد. وی تاکید کرد که دولت آمریکا تهیه مقدمات دیدار را آغاز کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که این نامه «نشانه‌ جدیدی از پیشرفت در روابط» دو کشور است. وی در بخش دیگری از سخنانش به رژه نظامی اخیر کره شمالی که بدون موشک‌های قاره پیما برگزار شد اشاره کرد و آن‌را گامی مثبت در جهت غیرنظامی کردن شبه جزیره کره و خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ دانست.

بیشتر بخوانید:

عکس از رویترز
رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیس این کشورعکس از رویترز

خانم سندرز برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور را «مهم» خواند و گفت «از آنجایی که در کره شمالی اغلب تصمیم‌ها را کیم جونگ اون می‌گیرد» ملاقات دوباره رئیس جمهوری آمریکا با وی اهمیت زیادی دارد.

دونالد ترامپ پیش از این پیشنهاد داده بود تا بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار کند، اما به نظر می‌رسد تعدادی از مشاوران وی تمایلی به ملاقات رهبران دو کشور ندارند. خبرگزاری فرانسه در همین رابطه می‌نویسد که مخالفان دیدار دوم معتقدند که چنین ملاقاتی می‌تواند موجب شود تا آمریکا امتیازهای بیشتری به کره شمالی اعطا کند.

با اینکه پس از دیدار ۱۲ ژوئن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور امیدها به بهبود روابط واشنگتن و پیونگ‌ یانگ تقویت شد، اما ماه گذشته میلادی در پی لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی تنش میان دو کشور تشدید شد.

اواخر ماه اوت آمریکا به دلیل «ناخرسندی از عدم پیشرفت قابل ملاحظه در خلع سلاح» سفر وزیر خارجه خود به پیونگ یانگ را لغو کرد.

خبرنامه یورونیوز را هر روز در ایمیل خود دریافت کنید

عکس از رویترز
جشن هفتادمین سالگرد تاسیس کره شمالی، پیونگ یانگعکس از رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح کره جنوبی برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲ با کره شمالی

قحطی در کره شمالی؛ کودکان از گرسنگی می‌میرند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت