یواس اوپن؛ جوکوویچ دومین گراند اسلم فصل را گرفت

یواس اوپن؛ جوکوویچ دومین گراند اسلم فصل را گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های فرانسوی او را ققنوس تنیس جهان می‌دانند. عنوانی که پس از مصدومیت سال گذشته و دو گراند اسلم اخیر، به هیچ وجه بی‌مسما به نظر نمی‌رسد.

آگهی

نوواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان سومین مقام قهرمانی خود را در رقابت‌های آزاد آمریکا (یواس اوپن) در یک ماراتن نفس‌گیر جشن گرفت.

در دیدار فینال این مسابقات که روز یکشنبه در نیویورک برگزار شد، جوکوویچ ۳۱ ساله خوان مارتین آرژانتینی (مرد شماره ۳ تنیس جهان) را در سه ست پیاپی با نتایج ۶-۳، ۷-۶(۷/۴) و ۶-۳ شکست داد. نتیجه‌ای که به خودی خود عجیب و دور از انتظار نیست. اما این فینال ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه به طول انجامید. دو فینالیست در ست دوم ۹۵ دقیقه، یعنی بیشتر از یک دیدار فوتبال با یکدیگر جنگیدند.

این دومین گراند اسلم سال جوکوویچ صرب بود، آن هم پس از یک عمل سنگین در ماه فوریه. جوکوویچ که از ژوئن ۲۰۱۷ به مدت شش ماه از تمام میادین به دور بود، نتایج درخشان فصلی را باور نمی‌کند و می‌گوید: «اگربعد از عمل به من می‌گفتید قهرمان ویمبلدون و یو‌اس اوپن و مسترز سینسیناتی می‌شوم، باور کردنش برایم سخت بود.»

جوکویچ گراند اسلم پاریس، یا همان رولان گاروس را در یک چهارم نهایی و در برابر مارکو سسچیناتو از دست داد. اما در رقابت‌های سینسیناتی به میدان بازگشت. رسانه‌های فرانسوی او را ققنوس تنیس جهان می‌دانند. عنوانی که پس از مصدومیت سال گذشته و دو گراند اسلم اخیر، به هیچ وجه بی‌مسمی به نظر نمی‌رسد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نوواک جوکوویچ برای نهمین بار قهرمان اوپن استرالیا شد

تنیس فرانسه: جوکویچ را چه می‌شود؟

فدرر و جوکویچ، بخت های نخست مسابقات امسال ویمبلدون