معاینه مسافران چند هواپیما در فرودگاه‌های آمریکا بعد از گزارش حالت تهوع

معاینه مسافران چند هواپیما در فرودگاه‌های آمریکا بعد از گزارش حالت تهوع
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولین هواپیما از فرودگاه ابوظبی در امارات عربی متحده به مقصد نیویورک در پرواز بود که خبر رسید بیش از ۱۰۰ نفر از مسافران آن مریض شده‌اند. بسیاری از سرنشینان این هواپیما از سفر حج باز‌ می‌گشتند. بعد از فرود و معاینه مسافران، ۱۱ نفر از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

آگهی

مسافران چند هواپیما به علت گزارش حالت تهوع در میان سرنشینان بعد از فرود در آمریکا مجبور به گذراندن معاینات پزشکی شدند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند مسافران سه هواپیما که از کشورهای مختلف به ایالات متحده آمریکا سفر می‌کردند به علت گزارش حالت تهوع و  بروز علایم آنفولانزا در میان برخی از سرنشینان مجبور شدند تعدادی از آنها را در قرنطینه‌ نگهداری کنند و مورد معاینات پزشکی قرار دهند.

اولین هواپیما از فرودگاه ابوظبی در امارات متحده عربی به مقصد نیویورک در پرواز بود که خبر رسید بیش از ۱۰۰ نفر از مسافرین مریض هستند. بسیاری از سرنشینان این هواپیما از سفر حج باز‌ می‌گشتند. بعد از فرود و معاینه مسافران، ۱۱ نفر از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

دو هواپیمای دیگر از دو شهر اروپایی، مونیخ و پاریس، به مقصد فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا در حال پرواز بودند که خبر رسید ۱۲ نفر از سرنشینان دارای علایم آنفولانزا، تب و حالت تهوع هستند.

رویترز
آمبولانس‌های در حال انتظار به منظور انتقال بیماران هواپیمای ابوظبی به بیمارستان در فرودگاه جی‌اف‌کی نیویورکرویترز

در مجموع ۲۵۰ مسافر این دو هواپیما در فرودگاه چند ساعتی در قرنطینه به سر بردند و مورد معاینات پزشکی قرار گرفتند.

به گفته ویکی‌استور هرتزبرگ، استاد دانشگاه آتلانتا این احتمال وجود دارد که چند مسافر پیش از سوار شدن به هواپیما مریض بوده‌اند و در طول سفر ویروس خود را به دیگران منتقل کرده‌اند.

گروه تحقیقاتی این استاد دانشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که حرکت کردن در هواپیما موجب بروز حالت تهوع نمی‌شود بلکه نشستن در فاصله نزدیک به مسافر بیمار علت انتقال ویروس است.

خانم هرتزبرگ به یورونیوز گفت: «اگر فرد مریض در هواپیما سرفه یا عطسه کند، ویروس مسافرهایی که در فاصله کمتر از یک متری بیمار نشسته‌اند را مبتلا می‌کند.»

این استاد دانشگاه به مسافران هوایی هشدار داد که میز صندلی هواپیما، کمربند و دستگیره دستشویی مکان‌هایی هستند که از به باکتری آلوده‌اند و باید مراقب بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعقیب و گریز در باند فرودگاه لیون فرانسه

ویدئو؛‌ وقتی موتور هواپیما در حین پرواز آتش می‌گیرد

تعیین علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی امکان‌پذیر نیست