وزیر خارجه تشکیلات خودگردان: قطع کمک‌ مالی آمریکا حمله به حقوق بین‌الملل است

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان: قطع کمک‌ مالی آمریکا حمله به حقوق بین‌الملل است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصمیم ایالات متحده به قطع کمک‌ به آٰٰژانس امداد فلسطین باعث کمبود بودجه‌ ۲۰۰ میلیون دلاری برای این آژانس شده است.

آگهی

وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطینی اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده درباره قطع کمک مالی به آوارگان فلسطینی حمله‌ای به حقوق بین‌الملل است.

ریاض المالکی، وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطینی که روز سه‌شنبه در نشست اتحادیه کشورهای عرب در قاهره سخن می‌گفت اعلام کرد: «دولت ایالات متحده شروع به حمله به مردم فلسطین و حقوق بین‌الملل کرده است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

پیش از این نیز صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واکنش به این اقدام ایالات متحده اعلام کرده بود: «ما این تصمیم آمریکا را به طور کامل رد و محکوم می‌کنیم.» وی همچنین خواستار حمایت تمامی کشورهای جهان از «آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (UNRWA) شده بود.

دولت ترامپ ماه گذشته میلادی کمک‌های آمریکا را به این آژانس بشردوستانه سازمان ملل قطع کرد. آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تنها در صورتی کمک‌های پیشین به این سازمان را از سر می‌گیرد که فلسطینی‌ها مذاکرات صلح با اسرائيل را از نو آغاز کنند.

واشنگتن از سال ۱۹۴۸ بزرگترین اهداکننده کمک مالی به این نهاد بود و تصمیم به قطع این کمک‌ها باعث کمبود بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری برای این آژانس شده است.

آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، سازمانی است که مأموریت کمک رسانی و تأمین تسهیلات برای میلیون‌ها تن از آوارگان فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن، سوریه، لبنان و اردن را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانادا ۹۰ میلیون دلار به آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی کمک می‌کند

قطع کمک مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی و احتمال محرومیت ۵۱۵ هزار کودک از مدرسه

آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار از کمک خود به دولت فلسطین کم می‌کند