ماده تنبیهی پارلمان اروپا علیه مجارستان تصویب شد

ماده تنبیهی پارلمان اروپا علیه مجارستان تصویب شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان اروپا به ماده هفت معاهده اتحادیه اروپا علیه مجارستان رای موافق دادند و به این ترتیب انتظار می رود مجارستان حقی در رای گیری های آتی سیاست های اتحادیه اروپا نداشته باشد.

آگهی

نمایندگان پارلمان اروپا به اجرای ماده ۷ معاهده اتحادیه اروپا، ماده ای تنبیهی، علیه مجارستان رای موافق دادند. از ۶۹۳ نماینده حاضر در پارلمان ۴۴۸ تن به این ماده رای موافق دادند.

بیشتر از دوسوم نمایندگان، این پارلمان باید با طرح توبیخ مجارستان موافقت می کردند و چهارشنبه این اتفاق عملی شد. بدین ترتیب راه برای تحریم هایی مانند تعلیق حق رای مجارستان در اتحادیه اروپا باز شد. رای موافق نمایندگان پارلمان اروپا به این ماده بدلیل سیاست های خودسرانه مجارستان در راستای استراتژی های اروپا خصوصا در زمینه سیاست های مهاجرتی بود.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، پیش از رای گیری سه شنبه به پارلمان اروپا دعوت شد. اوربان در سخنانی که در پارلمان اروپا داشت، گفت که رای گیری روز چهارشنبه اقدامی تلافی جویانه در مقابل امتناع وی برای پذیرش پناه جویان است. وی که رهبر حزب راستگرای افراطی «فیدش» است، اعلام کرده بود: مجارستان به این باج خواهی تن نخواهد داد و در مقابل آن می ایستد.

کمیسیون اروپا پیش از این اقدامات تنبیهی مشابهی را برای دولت لهستان در نظر گرفته بود، اما این نخستین بار است که پارلمان اروپا تصمیم گرفته تا با اعمال قدرت در چهارچوب «ماده ۷» علیه یک کشور اتحادیه اقدام کند. ماده ۷ پیمان‌نامه اروپا به پارلمان اجازه می‌دهد تا علیه یک کشور عضو که مفاد اساس‌نامه تشکیل اتحادیه را نقض کرده، تصمیم بگیرد. این تصمیم صرفا سیاسی است و ارزش حقوقی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان: نمی‌گذاریم حتی یک مهاجر غیرقانونی وارد کشورمان شود

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟