معتمدی، خواننده معروف ایرانی از کار منع شد

محمد معتمدی، خواننده سنتی ایران
محمد معتمدی، خواننده سنتی ایران Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پایگاه اینترنتی باشگاه خبرنگاران جوان از قول سرهنگ نوروزی، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ خبر ممنوعیت کار این خواهننده موسیقی سنتی را تکذیب کرد.

آگهی

محمد معتمدی، خواننده معروف ایرانی که چند روز پیش در بوستان آب و آتش تهران کنسرت رایگان برگزار کرده بود، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که از کار منع شده است.

این هنرمند می‌گوید پلیس اماکن او را از فعالیت حرفه‌ای در عرصه موسیقی منع کرده است. معتمدی در اینستاگرام خود در مورد دلیل این ممنوعیت نوشته است: «به خاطر این که مجوز بنده فقط براى پلى‌بک صادر شده بود ولى ما با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفتیم. من نیز این موضوع را شنبه گذشته متوجه شدم وقتى از سوى مدیرعامل محترم برج میلاد تهران از رفتن روى صحنه منع شدم و این ممنوعیت به بنده ابلاغ شد.»

بیشتر بخوانید:

Voir cette publication sur Instagram

. سلام به روى ماه همگى كنسرت رايگان با همه فراز و فرودهايش گذشت و در اين رهگذر تجربه من از شناخت واقعيت هاى جامعه بيشتر از پيش شد. شايد اگر روزى عنوان شود در طى يك سال اخير چه افراد و جريان هايى موافق اين كنسرت بودند و براى اجرا شدنش تلاش و رايزنى كردند و چه افراد و جريان هايى سعى در كارشكنى و سنگ اندازى داشته اند براى اكثر مردم باور كردنى نباشد. چون آنچه حقيقت است با آنچه تصور خيلى از ماهاست بسيار متفاوت است. اين كه طيفى از روزنامه ها مدت ها تيتر اولشان برپايي كنسرت خيابانى بود ولى در قبال اين كنسرت موضعى بالاتر از سكوت محض نگرفتند هم براى من عجيب نبود. چون ديگر پس از بيست سال فعاليت حرفه اى،مناسبات حاكم بر فضاى موسيقى ايران را مى شناسم. خوشحالى من از شادى مردمى است كه با يك حس خوب و مثبت به خانه هايشان رفتند و مى دانم اين انرژى مثبت را فردا و فردا ها باخود به جامعه برده اند و در شهر پراكنده كرده اند. به هر روى اميدوارم اين اتفاق آغاز خوبى براى اجراى اينگونه كنسرت هاى رايگان از سوى همه اهالى موسيقى باشد. از همه ممنونم، حتى پليس محترم اماكن كه اخيراً بنده را ممنوع الكار كردند. بخاطر اينكه مجوز بنده فقط براى پلى بك صادر شده بود ولى ما با اركستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفتيم. من نيز اين موضوع را شنبه گذشته متوجه شدم وقتى از سوى مديرعامل محترم برج ميلاد تهران از رفتن روى صحنه منع شدم و اين ممنوعيت به بنده ابلاغ شد. البته اقرار مى كنم كه سه ساعت مانده به آغاز كنسرت خيابانى در پارك آب و آتش، اين موضوع كه اركستر نبايد روى استيج بيايد و فقط اجازه پلى بك دارم به صورت تلفنى و قوياً به بنده گوشزد شد. ولى بنده اهميتى ندادم حتى نگذاشتم رهبر اركستر و اعضاى محترم گروه بويي ببرند. اين كنسرت بخاطر شرايط خاص جامعه و مردم بايد اجرا مى شد و بنده حاضرم تاوانش را به تنهايى بپردازم. دوستتان دارم و به اميد ايرانى شاد ❤️ . . #محمد_معتمدى #كنسرت_رايگان #كنسرت_خيابانى #محمدمعتمدى #موسيقى #ممنوع_الكار #مجوز #تصنيف # #كنسرت #موسيقى_اصيل_ايرانى #mohammadmotamedi @isna.news @musicema @khandevaneh_official @fars_news @chakaame @sedayiran @saz.avaz @radiosonati @sonnatimusic @khosousii @khabarmusic

Une publication partagée par Mohammad Motamedi محمد معتمدی (@mohammadmotamedi) le

وی با اذعان به این که سه ساعت مانده به کنسرت این موضوع به صورت تلفنى «قویاً» به او گوشزد شده بود می‌گوید: «ولى بنده اهمیتى ندادم. حتى نگذاشتم رهبر محترم و اعضاى گروه بویی ببرند. این کنسرت باید اجرا مى‌شد و بنده حاضرم تاوانش را به تنهایى بپردازم.»

تکذیب

با این حال پس از انتشار این پیام اینستاگرامی، برخی رسانه‌ها آن را تکذیب کردند. پایگاه اینترنتی باشگاه خبرنگاران جوان از قول سرهنگ نوروزی، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ خبر ممنوعیت کار این خواهننده موسیقی سنتی را تکذیب کرد.

نوروزی به این پایگاه اینترنتی گفته است: «هیچ دستوری مبنی بر ممنوع الکاری [ممنوعیت کار] معتمدی صادر نشده و فقط پلیس برای کنسرت خیابانی در پارک آب و آتش نکاتی را به شهرداری گوشزد کرده است. تذکر پلیس هم این بود که باید قبل از برگزاری هر گونه کنسرت با پلیس هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.»

پیشینه

در چند هفته گذشته همایون شجریان و چندین نفر دیگر از خوانندگان برای برگزاری کنسرت رایگان در سطح شهر اعلام آمادگی کرده بودند. اما اولین برنامه از این نوع کنسرت را محمد معتمدی در حالی برگزار کرد که تبلیغ خاصی برای آن انجام نشده بود.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

استقبال از تصمیم همایون شجریان برای اجرای کنسرت خیابانی

ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی محمد معتمدی و رهبری علی اکبر قربانی قطعاتی از موسیقی ایرانی را در پارک آب و آتش تهران اجرا کردند. این اجرای موسیقی برای عموم مردم آزاد و حضور در آن برای علاقه‌مندان رایگان بود.

ارکستر سازهای ملی ایران با سرپرستی و نظارت فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان به روی صحنه رفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش وزارت ارشاد برای برداشتن موانع فعالیت شجریان

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟

گرایش جوانان ایرانی به خالکوبی؛ تاتوکاران با همه محدودیت‌ها به کار خود ادامه می‌دهند