وزیر کشور اتریش: هویت شناسی پناهجویان باید روی دریا انجام شود

وزیر کشور اتریش: هویت شناسی و دسته بندی پناهجویان باید روی دریا انجام شود
وزیر کشور اتریش: هویت شناسی و دسته بندی پناهجویان باید روی دریا انجام شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس این پیشنهاد روند شناسایی هویت پناهجویان با سرعت بیشتری انجام می گیرد و آنهایی که از حق ارائه درخواست پناهندگی برخوردار نیستند اجازه ورود به قلمرو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

آگهی

هربرت کیکل، وزیر کشور اتریش معتقد است عملیات هویت شناسی و جداسازی پناهجویان واقعی از دیگر مهاجرانی که از حق ارائه درخواست پناهندگی برخوردار نیستند باید قبل از پیاده شدن از قایق و بر روی دریا انجام شود.

وزیر کشور اتریش این پیشنهاد را روز جمعه در جریان نشست وزرای کشور اروپایی و آفریقایی در وین حول محور سیاست های جدید مهاجرتی ایراد کرد.

آقای کیکل در کنفرانس خبری پس از نشست یاد شده در حالیکه ماتئو سالوینی، همتای ایتالیایی را نیز در کنار خود داشت ، تصریح کرد: «این دسته بندی باید پیش از پهلو گرفتن قایق حامل پناهجویان و بر روی آب های سرزمینی کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام شود.»

بر اساس این پیشنهاد روند شناسایی هویت پناهجویان با سرعت بیشتری انجام می گیرد و آنهایی که از حق ارائه درخواست پناهندگی برخوردار نیستند اجازه ورود به قلمرو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. طبق آنچه وزیر کشور اتریش پیشنهاد کرده این دسته از پناهجویان به «بنادر امن» واقع در کشورهای ثالث فرستاده می شوند.

آقای کیلکل با این استدلال پیشنهاد یاد شده را مطرح کرده که به اعتقاد وی بیرون کردن افراد فاقد شرایط پناهندگی جدا از هزینه های زیاد، مشکلات بزرگی را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا نیز در این نشست خبری مشترک ضمن تایید مواضع همتای اتریشی خود هرگونه توافق با آلمان برای بازپس گیری مهاجرانی که پیشتر در کشورش ثبت نام شده بودند را رد کرد.

رهبر حزب راستگرای لیگا در ادامه یادآور شد که برای حصول توافق از برلین امتیازهای بیشتری را طلب کرده است.

سیاستمدار رادیکال دست راستی ایتالیایی در جریان کنفرانس خبری با موضوع مهاجرت در وین با مقایسه مهاجران آفریقایی با بردگان، خشم و انزجار بسیاری از حاضران از جمله وزیر امور خارجه لوگزامبورگ را برانگیخت.

او پیشتر نیز در اظهاراتی جنجالی گفه بود که مهاجران بحران بیماری را به کشور منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی لایحه مهاجرت در آلمان؛ شرایط گرفتن اقامت برای مهاجران متخصص چیست؟

«روسیه گاز می‌دهد و پول خون جنگ اوکراین را می‌ستاند»؛ اتریش نماینده اتحادیه اروپا را احضار کرد

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد