مجسمه «گرگی با سلام هیتلری» در اعتراض به نئونازی های آلمان

مجسمه «گرگی با سلام هیتلری» در اعتراض به نئونازی های آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک هنرمند آلمانی گرگی با سلام هیتلری را در میدان اصلی شهر کمنیتز آلمان طراحی کرده که نماد مبارزه با افراط گرایی و خشونت نئونازیها در هفته های اخیر است.

آگهی

یک هنرمند آلمانی در شهر کمنیتز آلمان مجسمه برنزی «گرگی با سلام هیلتری» را مستقرکرده است.

این شهر در سه هفته اخیر میزبان تنش و درگیری میان گروه های نئونازی و مهاجرستیز و مخالفان آنها بوده است. اعتراضات و تظاهرات راست گرایان افراطی و تجمع آنها در این شهر پس از کشته شدن یکی از حامیان این گروه ها توسط دو مهاجر عراقی و سوری صورت گرفت.

راینر اوپولکا مجسمه برنزی گرگی با سلام هیتلری را درست در مقابل مجسمه فیلسوف بزرگ کارل مارکس طراحی کرده است. مارکس زاده شهر کمنیتز در شرق آلمان است.

در جریان اعتراضات اخیر راست گرایان افراطی مردی ۳۳ ساله از اعضای همین گروه ها که در جریان اعتراضات سلام نازی داده بود و بازداشت به هشت ماه زندان تعزیری و پرداخت ۲۰۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

حمله مرکل به راست گرایان افراطی در پارلمان آلمان

درگیری هواداران راست افراطی با معترضان چپگرا در آلمان

راینر اوپولکا در صفحه فیس بوک خود نوشته است این مجسمه برنزی را در مخالفت با نفرت پراکنی راست گرایان افراطی در کمنیتز طراحی کرده است. به گفته او ایده «گرگ» از خود نئونازیهایی می آید که خود را گرگ توصیف می کنند.

این هنرمند به یورونیوز گفته است که واکنش به این مجسمه برنزی از سوی اکثر شهروندان مثبت بوده است به جز عده ای قلیلی که وی را منبع اصلی مشکلات امروز آلمان معرفی کرده اند. این هنرمند اظهار امیدواری کرده که این مجسمه برنزی پایانی باشد بر افراط گرایی برخی از شهروندان. به گفته او جهان امروز دیگر نیازی به رادیکالیسم و افراط گرایی ندارد.

به کانال یورونیوز تلگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«چکش» افراد ناشناس به مزار کارل مارکس آسیب رساند

محکومیت زوج بریتانیایی که نام فرزندشان را «آدولف» گذاشتند

محافظه‌کاران آلمان متعهد شدند که در برابر دیدگاه جریان راست‌افراطی در مورد مهاجرت بایستند