پاسخ جان کری به دونالد ترامپ: اگر می‌خواهی چیزی درباره برجام یاد بگیری کتاب مرا بخر

پاسخ جان کری به دونالد ترامپ: اگر می‌خواهی چیزی درباره برجام یاد بگیری کتاب مرا بخر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آقای رئیس جمهوری، شما باید بیشتر نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشید تا دیدار من با وزیر خارجه ایران.»

آگهی

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور درباره غیرقانونی بودن دیدارش با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از ترامپ خواسته است که نگران این دیدار نباشد و برای آگاهی از برجام کتاب او را بخواند.

جان کری در توئیتش خطاب به ترامپ نوشت: «آقای رئیس جمهوری، شما باید بیشتر نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشید تا دیدار من با وزیر خارجه ایران. اما اگر می‌خواهی چیزی درباره توافق هسته ای با ایران که جهان را امن‌تر کرده است یاد بگیری، کتاب جدید مرا بخر.»

از سوی دیگر سخنگوی جان کری نیز به سخنان دونالد ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «آنچه بی سابقه است دزدیدن تریبون وزارت خارجه برای بازی‌های سیاسی است. دیدار با مقامات کشورهای دیگر امری کاملا عادی است.» سخنگوی جان کری همچنین گفته است که هیچ نکته‌ای از دیدارهای کری با ظریف از دولت ترامپ مخفی نگه داشته نشده است.

«آقای رئیس جمهوری، شما باید بیشتر نگران دیدار پل مانافورت با رابرت مولر باشید تا دیدار من با وزیر خارجه ایران. اما اگر می‌خواهی چیزی درباره توافق هسته ای با ایران که جهان را امن‌تر کرده است یاد بگیری، کتاب جدید مرا بخر.»

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت خود درباره دیدارهای جان کری و محمد جواد ظریف نوشته بود: «جان کری دیدارهایی غیر قانونی با رژیم به شدت متخاصم ایران داشته است که تنها می‌تواند به تضعیف تلاش بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا تمام شود. او به آنها گفته که صبر کنند تا دوره دولت ترامپ تمام شود! آیا [برای انجام این ملاقات] نام او در چهارچوب قانون ثبت ارتباط با عوامل خارجی ثبت شده بود؟ بد است!»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه دیدار جان کری با آقای ظریف را «نقض بی سابقه پروتکل دیپلماتیک» توصیف کرد و گفت اقدام کری سیاست آمریکا در قبال ایران را تضعیف می کند.

وزیر خارجه آمریکا با حمله به جان کری گفت که او با دولتی که بزرگترین حامی تروریسم در جهان است ملاقات می کند و به آنها می گوید که دولت ترامپ را در انتظار بگذارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان کری: ترامپ با متحدان به هم می‌زند و برای دیکتاتورها نامه عاشقانه می‌فرستد

ترامپ ملاقات دموکرات‌ها با ظریف را دلیل تمایل نداشتن تهران به توافق عنوان کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به یورونیوز: آمادگی تنش زدایی با آمریکا را داریم