«آنطرف خیابان کار هست»؛ واکنش‌ها به پاسخ جنجالی ماکرون

«آنطرف خیابان کار هست»؛ واکنش‌ها به پاسخ جنجالی ماکرون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من از همین خیابان رد می‌شوم و برایتان کار پیدا می‌کنم. باید بروید دنبالش!»

آگهی

پاسخ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به یک جوانِ در جستجوی کار، در روزهای گذشته واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعیِ این کشور را برانگیخته است.

دردیدار جمعی از جوانان فرانسوی از کاخ الیزه، یک جوان ۲۵ ساله راهکار رئیس‌جمهور کشور را برای کاریابی جویا شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آقای ماکرون در پاسخ وی گفت:‌ «البته من نمی‌توانم شخصا به کار همه رسیدگی کنم اما بیکاران می‌توانند در رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها به آسانی مشغول به کار شوند و در این بخش‌ها همیشه کار هست.» وی در ادامه افزود: «من از همین خیابان رد می‌شوم و برایتان کار پیدا می‌کنم. باید دنبالش بروید!»

حالا هشتگ‌هایی با نام «رد شدن از خیابان»، «رد شدن از خیابان مثل مانو» (مخفف امانوئل)، یا «اگه کار می‌خوای» در توییتر فرانسوی‌ها فراگیر شده است. کاریکاتورهای بسیاری با مضمون رد شدن از خیابان و شغل پیدا کردن روی توییتر به چشم می‌خورد.

آخ! نزدیک بود قرداد کار ثابت بگیرم!

کاربران حتی با عکس معروف گروه بیتلز در حال عبور از خیابان نیز شوخی کرده و گفته‌اند: «بفرما! همین کار را کردند که موفق شدند!»

یکی دیگر از کاربران عکسی از چند روسپی خیابانی را به اشتراک گذاشته و نوشته : «کار هست، کافی است بروید آنطرف خیابان!»

شمار زیادی از کاربران هم به سادگی با علائم رانندگی شوخی‌ کرده‌اند و برای نمونه زیر تابلوی هشدار عبور عابر پیاده نوشته‌اند، «مراقب عبور بیکاران باشید!»

در ویدئویی که روی اینترنت منتشر شده دیده می‌شود که جوان بیکار در ادامه به رئیس جمهور می‌گوید که کارش باغبانی است و می‌افزاید:‌ «من مشکلی با کار کردن در اینجاها ندارم اما مسأله این است که رزومه‌ام را می‌فرستم ولی هیچوقت به من زنگ نمی‌زنند.»

و ماکرون ادامه می‌دهد:‌ «در خیابان راه بیافتید، مثلا بروید مون‌پارناس، مسیری که تمام این کافه‌ها و رستوران‌ها در آن هستند ... انصافا، من مطمئنم که از هر دو مغازه یکی هست که الان کارگر می‌گیرد. بروید آنجا!» این جوان در انتها از آقای رئیس‌جمهور برای راهنمایی‌اش تشکر می‌کند.

بنا به آمار رسمی نرخ بیکاری در فرانسه ۸/۹ درصد است. پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی با اندکی کاهش به ۸/۳ درصد برسد.

بیشتر بخوانید:‌

[پاسخ جنجال برانگیز ماکرون به جوان بیکار فرانسوی](پاسخ جنجال برانگیز ماکرون به جوان بیکار فرانسوی)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاسخ جنجال برانگیز ماکرون به جوان بیکار فرانسوی

ماکرون: خود را رقیب و مخالف اندیشه های رهبران ملی گرای اروپا می دانم

اصلاحات اقتصادی و مهاجرتی در فرانسه؛ ماکرون: مهاجرت را باید به میزان قابل توجهی کاهش دهیم