تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در جاده نطنز

تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در جاده نطنز
Copyright عکس از خبرگزاری تسنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«نفتکش مذکور به تجهیزات جی پی اس مجهز نبوده و به همین دلیل مجوز تردد حمل سوخت شبانه را نداشته است. بنا بر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این تانکر تحت پیمان این شرکت و حاوی ۳۰ هزار لیتر گازوییل از اراک به مقصد اردکان یزد بوده است.»

آگهی

شامگاه دوشنبه برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با تانکر حامل مشتقات نفتی در جاده بادرود-نطنز ۲۱ کشته و ۲۶ مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در این حادثه مرگبار که حدود ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب دوشنبه روی داد ۱۹ تن از مسافران در دم جان باختند و از میان پنج مصدوم که وضعیت وخیمی داشتند نیز دو تن در بیمارستان سوانح سوختگی جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه با حضور نیروهای آتش نشانی و اورژانس، عملیات امداد و خاموش کردن آتش شروع شد اما مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران می‌گوید تانکر سوخت تا ساعت ۸ صبح روز سه شنبه در حال سوختن بود. وی همچنین به خبرگزاری تسنیم گفت که شناسایی کشته شدگان این حادثه تا این لحظه به دلیل سوختگی اجساد امکان پذیر نبوده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

تعداد مسافران اتوبوس نطنز و شناشایی کشته‌شدگان

رئیس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد که این اتوبوس ۴۵ مسافر داشته «که اسامی ۲۸ نفر از مسافران در لیست اعلامی ترمینال تهران مشخص است و مابقی در میان راه سوار شدند.»

سخنگوی اورژانس کشور نیز صبح روز سه شنبه گفته بود که تعداد مسافران این اتوبوس که از تهران به سمت کرمان می‌رفته هنوز مشخص نیست زیرا در ترمینال جنوب تهران ۳۶ مسافر سوار این اتوبوس شرکت تعاونی عدل (۷) شده‌اند اما قطعا بین راه نیز مسافران دیگری هم سوار شدند.

اجساد قربانیان این تصادف به پزشکی قانونی اصفهان تحویل داده شده و به گفته روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی «از اجساد ارسال شده به پزشکی قانونی ۱۷ نفر بزرگسال هستند و دو جسد نیز متعلق به دو کودک کمتر از ۶ سال است.»

علی سلیمان‌پور افزود :«بررسی‌های اولیه برای شناسایی و تعیین هویت اجساد در حال انجام است اما با توجه به شدت جراحات و آسیب‌های وارده برای تعیین هویت قطعی نیازمند اخذ نمونه DNA و آزمایشات تخصصی تر خواهیم بود.»

به گزارش ایسنا به نقل از داریوش کریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان، مسافرانی که در ابتدای تصادف با سرعت از اتوبوس خارج شدند، سوختگی چندانی ندارند اما «گسترش آتش» باعث کشته شدن ۱۹ تن در این حادثه شد.

مقصر تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در جاده نطنز

پلیس راهنمایی و رانندگی ایران راننده تانکر نفتی را مقصر اصلی این حادثه اعلام کرد. فرمانده پلیس راهور ناجا به خبرگزاری های ایران گفت: «نفتکش مذکور به تجهیزات جی پی اس مجهز نبوده و به همین دلیل مجوز تردد حمل سوخت شبانه را نداشته است. بنا بر اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این تانکر تحت پیمان این شرکت و حاوی ۳۰ هزار لیتر گازوییل از اراک به مقصد اردکان یزد بوده است.»

این در حالی است که پیش‌تر راننده اتوبوس مقصر اعلام شده بود. رئیس مرکز اورژانس کاشان در گفتگو با تسنیم احتمال خواب آلودگی راننده اتوبوس را مطرح کرده و گفته بود: «این حادثه در پی خواب آلودگی احتمالی راننده اتوبوس و برخورد با تانکر سوخت حامل گازوئیل صورت گرفته است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایسنا
تصادف اتوبوس با تانکر سوخت در جاده نطنزایسنا

دولت: ضعف‌های فنی، مدیریتی و نظارتی عامل تصادف نطنز

رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور با ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان این حادثه به مسئولان استانی به خصوص استاندار اصفهان دستور داد تا علل وقوع این حادثه را به سرعت مشخص کنند.

حسن روحانی در پیام تسلیت خود نوشت: «متأسفانه تکرار چنین حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر جاده‌ای، نشان از وجود ضعف‌های فنی، مدیریتی و نظارتی دارد که باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته و چاره‌جویی اساسی صورت گیرد تا شاهد تکرار این گونه رخدادهای غم‌انگیز در کشور نباشیم.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوی ایران نیز در پیامی ضمن اشاره به حادثه تصادف مرگبار سنندج گفت: «این دومین اتفاق از این دست در سالجاری است که مردم کشور را عزادار می کند. نظر به اهمیت موضوع از مسوولان ذی ربط به ویژه وزارت راه و شهرسازی و نیز نیروی انتظامی می خواهم تا ضمن بررسی همه جوانب، تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناخوشایندی را بکار بندند.»

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در پیامی خواستار از مسئولین و دستگاه‌های ذیربط خواست تا برای روند درمانی آسیب دیدگان و همچنین تسکین «آلام داغدیگان» اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پشتیبانی همکاران از راننده‌ اتوبوس فرانسوی که به یک نوجوان سیلی زد

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

آمار «دهشتناک» مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز؛ ایران و اتحادیه اروپا به هم رسیدند