جوان فرانسوی جویای کار به ماکرون: کمک کن کار پیدا کنم

جوان فرانسوی جویای کار به ماکرون: کمک کن کار پیدا کنم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از کاربران فرانسوی شبکه‌های مجازی با ایجاد هشتگ‌هایی چون «رد شدن از خیابان»، «رد شدن از خیابان مثل مانو» (مخفف امانوئل)، یا «اگه کار می‌خوای» درباره سخنان جنجالی امانوپل ماکرون به تبادل نظر پرداختند.

آگهی

جوان جویای کار فرانسوی که از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه شنیده بود که یافتن کار بسیار آسان است از وی خواست تا در یافتن کار وی را یاری کند.

رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه گذشته در کاخ الیزه به جاناتان جهان ۲۵ ساله که از او در مورد راهکارش برای یافتن شغل سوال پرسیده بود گفت: «من آن طرف خیابان می روم و برایتان کار پیدا می کنم.»

بیشتر بخوانید:پاسخ جنجال برانگیز ماکرون به جوان بیکار فرانسوی

آقای جهان که اکنون شغلی ندارد پیشتر در حرفه باغبانی مشغول به کار بود. وی پس از ماجرای سخنان جنجالی رئیس‌جمهوری فرانسه در یک برنامه رادیویی گفت که از رفتار وی بسیار ناامید شده است.

اوگفت که رزومه و نامه درخواست کار خود را به تعداد زیادی هتل‌، رستوران‌ و موسسات خدماتی ارسال کرده است اما در یافتن کار موفق نبوده است.

جاناتان جهان در ادامه افزود: « باید در مورد این مساله به او می‌گفتم. اگر آقای ماکرون معتقد است کارهای زیادی وجود دارد باید همراه من به بارها و رستوران‌ها بیاید و از نزدیک تماشا کند.»

زمانی که آقای ماکرون در سال ۲۰۱۷ به سمت ریاست‌ جمهوری انتخاب شد قول داد که نرخ بیکاری ۹.۴ درصدی فرانسه را تا سال ۲۰۲۲ به ۷ درصد برساند. بنا به آمار رسمی نرخ بیکاری در فرانسه ۸.۹ درصد است و پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸.۳ درصد برسد.

واکنش‌ها در فضای مجازی نسبت به سخنان امانوئل ماکرون

سخنان جنجال‌برانگیز رئیس‌جمهوری فرانسه در روزهای گذشته واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور را برانگیخته است.

بسیاری از کاربران فرانسوی شبکه‌های مجازی با ایجاد هشتگ‌هایی چون «رد شدن از خیابان»، «رد شدن از خیابان مثل مانو» (مخفف امانوئل)، یا «اگه کار می‌خوای» در این باره به تبادل نظر پرداختند.

آنها همچنین با استفاده از کاریکاتورها یا عکس افراد مشهور در موقعیت رد شدن از خیابان به نحوه‌ای خلاقانه به این مساله اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید:«آنطرف خیابان کار هست»؛ واکنش‌ها به پاسخ جنجالی ماکرون

میزان محبوبیت آقای ماکرون اخیرا کاهش یافته است. دو وزیر وی نیز ماه گذشته کابینه را ترک کردند. همچنین ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه اخیرا گفته است که قصد دارد تا سمت وزارت را در سال جدید میلادی رها کند و به شغل پیشین خود یعنی شهرداری شهر لیون بازگردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت یک زن ۸۸ ساله از سرویس سلامت ملی بریتانیا به دلیل «تبعیض شغلی»

رسوایی ضرب و جرح توسط دستیار ماکرون؛ وزیرکشور فرانسه در پارلمان

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد