وزارت خارجه آمریکا: ایران کماکان بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان است

وزارت خارجه آمریکا: ایران کماکان بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش وزارت خارجه آمریکا به حمایت ایران از حملات علیه اسرائیل اشاره کرده است.

آگهی

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی درباره مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان معرفی کرد.

به گزارش رویترز، مرکز هماهنگی مبارزه با تروریسم آمریکا ایران را به دلیل استفاده از سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای اجرای فعالیت‌های تروریستی و مخرب، بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم دانسته است.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا سال گذشته ایران را بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان توصیف کرده بود. 

براساس این گزارش دولت آمریکا در سال گذشته موفق به کاهش عملیات تروریستی گروه‌هایی نظیر القاعده و داعش در سراسر جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

با این حال این گزارش هشدار می‌دهد که داعش و القاعده و شبکه‌های مرتبط با آن‌ها خود را با شرایط پس از حملات آمریکا و همپیمانانش تطبیق داده اند. براساس داده‌های این مطالعه، این گروه‌ها پس از ضربه‌های سال گذشته در عراق و سوریه تمرکز جغرافیایی سابق را ندارند و هدف قرار دادن آن‌ها دشوارتر شده است.

گروه دولت اسلامی (داعش)  از سال ۲۰۱۶ به بعد بخش بزرگی از قلمروی خود در عراق و سوریه را از دست داد. براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا حملات تروریستی در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل ۲۳ درصد و آمار قربانیان آن، ۲۷ درصد کاهش یافته است. 

اعضا و هواداران داعش در دو سال گذشته و همزمان با عقب نشینی از قلمروی خود در عراق و سوریه، فعالیت‌های خود را در افغانستان، لیبی، سومالی و یمن افزایش داده اند. گزارش وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که اعضای این گروه پراکنده‌تر و فعالیت‌هایشان مخفی‌تر شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا: ایران کماکان بزرگترین دولت حامی تروریسم است

عادل جبیر:ایران بزرگترین حامی تروریسم خواهد ماند

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی