از فضانوردان بپرسید؛ آيا سیاره ما قرار است روزی مثل جهنم داغ شود؟

با همکاری ESA - The European Space Agency
از فضانوردان بپرسید؛ آيا سیاره ما قرار است روزی مثل جهنم داغ شود؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناس پیش بینی آب و هوا در سراسر جهان و مدیر مرکز تحقیقات آب و هوایی در سنگاپور به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا خطر تابستان های داغ‌تر بیشتر شده است؟ پرسش‌هایتان را با AskSpace# برای یورونیوز بفرستید و جوابتان را از داشمندان آژانس فضایی اروپا بگیرید.

آگهی

مجموعه« از فضانوردان بپرسید» بخشی از برنامه فضای یورونیوز است که در آن فضانوردان آژانس فضایی اروپا به سوالات شما پاسخ می‌دهند. می‌توانید پرسش‌هایتان درباره فضا و اکتشافات فضایی را با AskSpace# برای شبکه‌های اجتماعی یورونیوز بفرستید.

پروفسور« ارلاند شیلی‌آن»‌ یکی از کارشناسان پیش بینی آب و هوا در سراسر جهان و مدیر مرکز تحقیقات آب و هوایی در سنگاپور در این برنامه به سوال کاربران پاسخ می دهد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

۱۸ سال از ۲۰ سال گذشته، گرم ترین سال‌هایی بوده که تاکنون ثبت شده است

یکی از کاربران پرسیده است: آیا سیاره ما قرار است روزی مثل جهنم داغ بشود؟

پروفسور« ارلاند شیلی‌آن»‌ می‌گوید: «سوال جالبی است. می‌دانیم که طی چند سال اخیر مناطق زیادی در نیمکره شمالی تابستان بسیار گرمی را پشت سر گذاشته‌اند.هم چنین می دانیم ۱‍۸ سال از ۲۰ سال گذشته، گرم ترین سال‌هایی بوده که تاکنون ثبت شده است. افزایش دما که طی قرن گذشته شاهدش بودیم، به طور مستقیم با فعالیتهای انسانی مرتبط است. سوخت‌های فسیلی باعث افزایش میزان دی اکسید کربن در جو زمین می‌شود و در نتیجه دمای هوا افزایش پیدا می‌کند. این روند به احتمال زیاد در آینده ادامه خواهد داشت. هر چه میزان دی اکسید کربن بیشتر شود، دمای هوا هم بالاتر می‌رود.»​

بیشتر بخوانید:

«ممکن است هوای استکهلم طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده مثل پاریس شود»

امسال در نروژ در شمال اروپا درجه حرارت به بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد در روز، بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد در شب رسید. یکی از کاربران پرسیده است آیا امکان دارد هوا از این هم گرمتر شود؟‌

پروفسور« ارلاند شیلی‌آن»‌ می‌گوید: «شبیه‌سازی‌هایی که انجام داده‌ایم نشان می‌دهد که بله. در واقع ممکن است وضعیت آب و هوایی در کشورهای شمال اروپا شبیه به اروپای مرکزی شود.ممکن است هوای استکهلم طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده مثل پاریس شود. بنابراین خطر تابستان های داغ‌تر بیشتر شده است، اما اینکه دقیقا چقدر هوا گرمتر شود و چه زمانی اتفاق بیفتد، چیزی است که هنوز نامشخص است.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

آیا روسیه می‌خواهد سفر فضانوردان آمریکایی به ماه را راستی آزمایی کند؟