جودو؛ پنجمین جودوکار ژاپنی هم از مدال طلای جهانی بی نصیب نماند

 جودو؛ پنجمین جودوکار ژاپنی هم از مدال طلای جهانی بی نصیب نماند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شیزورو آرایی بدین ترتیب برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

آگهی

شیزورو آرایی در پنجمین روز از رقابت های جودو قهرمانی جهان از عنوان خود دفاع کرد. بدین ترتیب کلیه جودوکاران ژاپنی تاکنون موفق به کسب مدال طلا شده اند که از این حیث، ژاپن سرآمد کشورهای حاضر در تورنمت محسوب می شود.

آرایی در فینال رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، ماری اوا گایه از کشور فرانسه را پیش رو داشت که چهار قهرمانی در مسابقات گرند پری را در کارنامه دارد.

جودوکار ژاپنی ابتدا با یک وازاری از حریف فرانسوی عقب افتاد اما تجربه و تسلط بالای او سبب شد به مبارزه برگردد و با اجرای فن «اوچی ماتا» یک وازاری را نیز به نام خود ثبت کند.

آرایی در ادامه با نگه داشتن حریف بر روی تاتامی امتیاز وازاری را به ایپون تبدیل کرد تا پنجمین جودوکار طلایی ژاپن در این مسابقات لقب بگیرد.

شیزورو آرایی بدین ترتیب برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

جودوکار ژاپنی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست و کسب مدال طلا احساسش را اینگونه بیان کرد: «هدف من در این تورنمنت تکرار عنوان قهرمانی بود. از اینکه توانستم به این هدف دست پیدا کنم بسیار خوشحالم. ابتدای مسابقه کمی احساس بر من غلبه کرد و باعث شد تا با یک وازاری از حریف عقب بیافتم اما سرانجام به خود آمدم و توانستم این وضعیت را تغییر دهم. این همان کاری بود که برایش انگیزه داشتم و سرانجام موفق به انجامش شدم.»

نخستین مدال طلای جهانی برای جودوی اسپانیا

عنوان قهرمانی جهان در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان به نیکولوس شرازدیشویلی از کشور اسپانیا تعلق گرفت.

این جودوکار گرجستانی تبار که رتبه سوم رده بندی جهان در این وزن را در اختیار داشت با اقتدار تمام کلیه حریفان قدر و قدرتمند خود را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار اسپانیا را صاحب مدال طلای جودو در رقابت های بزرگسالان جهان کرد.

نیکولوس شرازدیشویلی در فینال ایوان سیلوا مورالس، جودوکار سخت کوش کوبایی را پیش رو داشت.

ورزشکار اسپانیایی ابتدا یک وازاری از حریف عقب افتاد اما در ادامه موفق شد این امتیاز را جبران کند. مبارزه در نهایت به وقت طلایی کشیده شد.

برنده نهایی اما کسی نبود جز شرازدیشویلی که با یک «اوچی ماتا» کار را تمام کرد و قهرمان جهان شد.

او پس از کسب این افتخار گفت: « واقعا باورنکردنی است. من تنها به این عنوان دست نیافتم، مربیان، باشگاه و فدراسیون اسپانیا نیز در این افتخار سهیم هستند. احساس بسیار خوبی دارم.»

تمرین مشترک کره ای ها برای رقابت های تیمی

تمرین مشترک جودوکاران کره شمالی و جنوبی که قرار است در جریان رقابت های تیمی قهرمانی جهان در قالب یک تیم به میدان بروند از نکات حاشیه ای جالب روز پنجم این تورنمنت بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خواهر و برادر ژاپنی طلای قهرمانی جودو را بردند

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت