نقشه معاون وزیر دادگستری آمریکا علیه ترامپ؛ احتمال برکناری روزنستاین

نقشه معاون وزیر دادگستری آمریکا علیه ترامپ؛ احتمال برکناری روزنستاین
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته رسانه‌های ایالات متحده، راد روزنستانین با مقامات وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا در مورد استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی ایالات متحده برای برکناری دونالد ترامپ گفتگو کرده بود.

آگهی

راد روزنستاین، معاون وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال کناره گیری از سمتش برای دیدار با دیگر مقامات دولتی رهسپار کاخ سفید شد.

وی وظیفه نظارت بر تحقیق در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را برعهده دارد. در حالی که برخی رسانه ها از استعفای راد روزنستاین خبر داده اند روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که معاون وزیر دادگستری از سمت خود کناره گیری نکرده است.

سار هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در پایان دیدار راد روزنستاین با جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که معاون وزیر دادگستری آمریکا روز پنجشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در روزهای گذشته پس از انتشار گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» در مورد نقشه راد روزنستاین برای ضبط صدای دونالد ترامپ، گمانه زنی ها در مورد احتمال برکناری یا استعفای معاون وزیر دادگستری افزایش یافته بود.

در گزارش «نیویورک تایمز» همچنین آمده بود که راد روزنستانین با مقامات وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا در مورد استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی ایالات متحده برای برکناری دونالد ترامپ گفتگو کرده بود.

راد روزنستاین در واکنش به این گزارش طرح پیشنهاد ضبط صدای دونالد ترامپ در کاخ سفید و بررسی برکناری او با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را تکذیب کرد.

دونالد ترامپ در صورت برکناری راد روزنستاین نمی تواند به راحتی جانشین او را انتخاب کند. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا در صورت کناره گیری راد روزنستاین مسیر هموارتری برای انتخاب جانشین او خواهد داشت.

در هفته های اخیر شماری از نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا با رابرت مولر برای همکاری با او و ارائه اطلاعات در مورد تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه به توافق رسیده بودند.

رابرت مولر، رئیس اسبق پلیس فدرال آمریکا مسئول تحقیق در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ است. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه برکناری‌ها در کابینه ترامپ؛ راین زینکی از وزارت کشور خداحافظی می‌کند

نقشه معاون وزیر دادگستری آمریکا برای ضبط صدای ترامپ و برکناری رئیس جمهور

ترامپ اف بی آی را به جاسوسی از دستیارانش در دوران انتخابات متهم کرد