مذاکرات برکسیت ماندگاری «می» در دولت را بیش از پیش به چالش می کشد

مذاکرات برکسیت ماندگاری «می» در دولت را بیش از پیش به چالش می کشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرها نشان از اختلاف اعضای کابینه محافظه کار بریتانیا از پیشنهادات جدید ترزا می نخست وزیری بریتانیا در مذاکرات برکسیت دارد.

آگهی

سخنگوی دولت بریتانیا می گوید که اعضای کابینه دولت محافظه کار قاطعانه پشتیبان نخست وزیر ترزا می در رابطه با پیشنهادات جدید وی در فاز دوم مذاکرات برکسیت هستند.

اظهار نظر این مقام دولت محافظه کار پاسخ به خبرهایی است که از عدم همراهی و اختلاف عمده برخی از اعضای کابینه دولت در موضوع برکسیت حکایت دارند.

رسانه های خبری بریتانیا گزارش های متعددی از اختلاف نظر اعضای اعضای دولت محافظه کار بریتانیا بر سر پیشنهادهای جدید ترزا می منتشر کرده اند. اختلافات درباره جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شد حتی وزرای خارجه و برکسیت بریتانیا در ماه های گذشته از سمت خود استعفا بدهند.

دومینیک راب، وزیر جدید برکسیت بریتانیا از روز دوشنبه مجموعه پیشنهادهای و برنامه دولت محافظه کار را به کمیسر اروپایی مسئول مذاکرات برکسیت، میشل بارنیه ارائه کرد.

دومینیک راب می گوید که برخلاف خبرها، تمامی اعضای کابینه و رهبران حزب محافظه کار بریتانیا با پیشنهادهای این کشور درباره برکسیت همدل و هم‌عقیده هستند.

بیشتر بخوانید:

بریتانیا: به توافق نرسیدن با اروپا برای اجرای برکسیت آخر دنیا نیست

برکسیت؛ انتقاد اتحادیه اروپا از برنامه پیشنهادی ترزا می

دومینیک راب، وزیر برکسیب روز دوشنبه اعلام کرد دولت بریتانیا بر سر خروج از اروپا با اتحادیه اروپا به توافق خواهد رسید.

آقای راب افزود:‌ «نرسیدن به توافق شرایط خوبی نیست اما آخر دنیا هم نخواهد بود.»

این در حالی‌ است که حزب مخالف دولت کنونی یعنی حزب کارگر بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد اگر طرح ترزا می برای چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به به تصویب پارلمان این کشور نرسد،‌ این حزب در هفته جاری برگزاری همه‌پرسی مجدد درباره برکسیت را به رأی خواهد گذاشت.

دوشنبه کنفرانس اعضای حزب کارگر، رقیب اصلی محافظه کاران بریتانیا در لیورپول با حضور جرمی کوربین رهبر این حزب برگزار شد. سخنان وزرای در سایه پیشنهادی جرمی کوربین در این نشست نشان داد که ترزا می نخست وزیر بریتانیا وضعیت باثباتی برای ادامه نخست وزیری در صورت عدم کسب توافق بر سر برکسیت را نخواهد داشت.

ماه مارس سال آینده میلادی بریتانیا برای همیشه از اروپا جدا می شود و در صورت کسب توافق در فاز آخر و دوم مذاکرات برکسیت در هفته های آینده خانم می احتمالا باید دستور انتخابات پیش از موعد را بدهد. در این صورت جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بیشترین شانس برای جانشینی او را خواهد داشت.

ترزا می همزمان روز دوشنبه به گی ورفوفشتات، رهبر اتحاد لیبرال دموکرات های پارلمان اروپا دیدار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترزا می: آماده‌ایم دوره انتقالی برکسیت را یک‌ سال دیگر تمدید کنیم

بریتانیا؛ حزب کارگری که بیش از همیشه بوی «کارگر» می دهد

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد