جنجال سوزن در توت‌فرنگی‌ در استرالیا؛ ۱۵ سال زندان برای مجرمان

 جنجال سوزن در توت‌فرنگی‌ در  استرالیا؛ ۱۵ سال زندان برای مجرمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به عقیده سیاستمداران استرالیایی این اقدام و اقدامات مشابه می‌تواند به عنوان «تروریسم مالی» تلقی شوند، چرا که بر اقتصاد کشور اثرات مخربی دارد.

آگهی

استرالیا در پی ماجرای جنجالی وجود سوزن در توت‌فرنگی‌ و دیگر میوه‎ها، با وضع قانونی جدید مجازات ۱۵ سال زندان را برای کسانی که اقدام به آلوده کردن موادغذایی کنند، در نظر گرفت.

در طی روزهای گذشته پلیس این کشور بیش از صد گزارش در رابطه با کشف سوزن در داخل توت فرنگی‌ها دریافت کرده است. این مساله سبب شد مزرعه‌داران هزاران کیلو توت‌فرنگی‌ به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار استرالیا (۱۱۶ دلار آمریکا) را از بین ببرند.

دو تن از سیاستمدارن استرالیایی برای جلب اعتماد مردم پنکیک توت فرنگی می‌خورند

پارلمان استرالیا روز پنجشنبه با تصویب یک قانون جدید، حداکثر مجازات زندان برای مجرمان مواد غذایی را از ۱۰ سال به ۱۵ سال افزایش داد.

به عقیده سیاستمداران استرالیایی این اقدام و اقدامات مشابه می‌تواند به عنوان «تروریسم مالی» تلقی شوند، چرا که بر اقتصاد کشور اثرات مخرب دارد.

دولت استرالیا هم اکنون در تلاش برای بازگردادندن اعتبار از دست رفته کشاورزان در میان مردم است. در همین راستا مقامات عالی این کشور با انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی که آنان را در حال خوردن توت فرنگی نشان می‌دهد، سعی دارند اعتماد مردم را جلب کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک زن استرالیایی در پیوند با ماجرای توت‌فرنگی‌های حاوی سوزن دستگیر شد

اثرات مثبت برنامه توسعه زمین و تثبیت خاک بر خشکسالی مراکش

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی