ترامپ از اف‌بی‌آی خواست درباره قاضی کاوانا تحقیق کند

ترامپ از اف‌بی‌آی خواست درباره قاضی کاوانا تحقیق کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمان ترامپ به اف‌بی‌آی مانند درخواست کمیته قضایی سنا، خواستار تحقیقات تکمیلی محدود و در بازه زمانی کمتر‌ از یک هفته است.

آگهی

پس از رای مثبت کمیته قضایی سنا به انتصاب برت کاوانا به‌ عضویت در دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و همزمان درخواست این نهاد از پلیس فدرال آمریکا برای تحقیق درباره اتهامات وی، دونالد ترامپ هم به اف‌بی‌آی فرمان داد تا درباره این قاضی تحقیقات تکمیلی انجام دهد.

جمعه، یک روز پس از استماع شهادت  کریستین بلازی فورد، درباره آزار و اذیت جنسی قاضی کاوانا و دفاعیات وی، کمیته قضایی مجلس سنای آمریکای نامزدی آقای کاوانا را تایید کرد. با این حال همین نهاد از اف‌بی‌آی، پلیس فدرال خواست تا درباره اتهامات وی تحقیق کند. 

تا کنون سه زن آقای کاوانا را به آزار و اذیت جنسی در دوره تحصیلات پیش از ورود به دانشگاه متهم کرده اند. آقای کاوانا که نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، بالاترین مرجع قضایی ایالات متحده است، این اتهامات را از اساس رد کرده است. 

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در حساب توییتر خود بیانیه دونالد ترامپ را منتشر کرده است. آقای ترامپ می‌گوید: «من به اف‌بی‌آی دستور دادم برای به روز رسانی پرونده کاوانا تحقیقات تکمیلی انجام دهد. همانطور که سنا خواسته بود، این تحقیقات باید دامنه محدودی داشته و در مدت زمان کمتر از یک هفته انجام شود.»

قاضی دبرا کاتز که از سوی کمیته قضایی سنا برای اداره جلسه استماع کریستین بلازی فورد انتخاب شده بود از این تصمیم استقبال کرد. با این حال خانم کاتز گفته است که هیچگونه محدودیت ساختگی مانند زمان و دامنه تحقیقات نباید اعمال شود. 

دیوان عالی آمریکا، مرجع نهایی تصمیم‌گیری درباره اختلاف میان شهروندان و دولت آمریکا است و نحوه چینش قضات آن، برای دو حزب عمده این کشور اهمیت بسیار بالایی دارد. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رای اعتماد سنا به عضویت کاوانا در دیوان‌عالی آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود