اتباع هند برای مهاجرت به آمریکا به «ویزای طلایی» روی آورده‌اند

ادای سوگند شهروند هندی برای کسب ملیت آمریکایی
ادای سوگند شهروند هندی برای کسب ملیت آمریکایی Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درخواست هندی ها برای استفاده از روادید برنامه «ای بی ۵» در حالی افزایش یافته که دولت دونالد ترامپ شرایط دریافت ویزا براساس برنامه «اچ ۱ بی» را دشوارتر کرده است.

آگهی

صدها نفر از ثروتمندان هند به دنبال اجرای سیاست سختگیرانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای مهاجرت به این کشور به استفاده از برنامه موسوم به «ویزای طلایی» روی آورده اند.

شمار درخواست ها برای برنامه موسوم به «ای بی ۵» (EB-5) که به مهاجران اجازه می دهد در ازای ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری و ایجاد ۱۰ شغل در آمریکا کارت سبز دریافت کنند، افزایش یافته است.

از روادید اعطایی براساس برنامه «ای بی ۵» به عنوان «ویزای طلایی» نام برده می شود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آمریکا سال گذشته ۱۷۴ ویزا براساس برنامه «ای بی ۵» برای اتباع هند صادر کرده که نسبت به سال پیش از آن ۱۷ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که دولت آمریکا تنها در ماههای اکتبر و نوامبر سال گذشته ۳۰۷ درخواست اعطای «ویزای طلایی» از سوی شهروندان هند دریافت کرده است.

درخواست هندی ها برای استفاده از روادید برنامه «ای بی ۵» در حالی افزایش یافته که دولت دونالد ترامپ شرایط دریافت ویزا براساس برنامه «اچ ۱ بی» (H-1B) را دشوارتر کرده است.

برنامه «اچ ۱ بی» به کارگران خارجی دارای مهارت اجازه می دهد تا در آمریکا مشغول به کار شوند. در سالهای گذشته بیش از ۷۰ درصد دریافت کنندگان ویزای آمریکا براساس برنامه «اچ ۱ بی» اتباع هند بودند.

دونالد ترامپ از این برنامه به دلیل اینکه به کارگران خارجی اجازه اشتغال در ایالات متحده می دهد انتقاد کرده است. رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که اتباع خارجی با استفاده از برنامه «اچ ۱ بی» مشاغل شهروندان آمریکایی را اشغال می کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح دولت آمریکا برای ایجاد محدودیت در اعطای شهروندی به مهاجران قانونی

مهاجرت به آمریکا؛ امتیازها و شرایط در طرح جدید ترامپ چیست؟

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت