فرانسه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد

فرانسه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبر توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران در حالی منتشر می شود که خبرگزاری فرانسه صبح روز سه شنبه از دستگیری یازده تن در جریان عملیاتی بر ضد مقر یک مرکز شیعه در شمال این کشور خبر داده بود.

آگهی

فرانسه روز سه شنبه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

مقامات فرانسوی می گویند دارایی های دو فرد و سرویس های اطلاعاتی ایران را در ارتباط با حمله خنثی شده سی ام ژوئن به گردهم آیی سازمان مجاهدین خلق در پاریس توقیف کرده است.

سه وزارت خانه کشور، امور خارجه و اقتصاد و دارایی فرانسه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: «عملیات خنثی شده روز سی ام ژوئن در ویلپنت از اهمیتی قابل توجه برخوردار بوده و ما نمی توانیم طراحی این گونه حملات را در خاک خود بی پاسخ بگذاریم.»

در این بیانیه تاکید شده است: «جدا از اقدام جزائی صورت گرفته بر ضد طراحان، عاملان و همدستان این حمله برنامه ریزی شده، فرانسه در ابتکاری پیشگیرانه اقدام به توقیف دارایی های اسد الله اسدی و سعید هاشمی مقدم، دو تبعه ایرانی و نهاد امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران کرده است.»

اسدالله اسدی، دیپلمات چهل و شش ساله ایرانی و شاغل در سفارت ایران در اتریش است که در چارچوب تحقیقات مشترک سه کشور اروپایی در باره حمله برنامه ریزی شده به همایش سازمان مجاهدین در پاریس در کشور آلمان دستگیر شد.

بیشتر بخوانید:

خبر توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران در حالی منتشر می شود که خبرگزاری فرانسه صبح روز سه شنبه از دستگیری یازده تن در جریان عملیاتی بر ضد مقر یک مرکز شیعه در شمال این کشور خبر داده بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بر اساس این گزارش در این عملیات که گفته می شود با هدف پیشگیری از عملیات تروریستی انجام شده مقر «مرکز زهرا فرانسه» در «گراند سنت» واقع در شمال فرانسه مورد بازرسی و توقیف قرار گرفته و یازده تن در جریان این عملیات دستگیر شده اند که از این میان سه تن تحت بازداشت موقت قرار گرفته اند.

در جریان این عملیات که ساعت شش صبح روز سه شنبه توسط ۲۰۰ مامور پلیس انجام شده همچنین محل اقامت مسئولان این مرکز مذهبی نیز تحت بازرسی قرار گرفته است.

هزمان با این عملیات در روزنامه رسمی فرانسه از توقیف دارایی های این مرکز و نیز نهاد وابسته به وزارت اطلاعات ایران به مدت شش ماه خبر داده شده است.

مرکز زهرا مسئولیت هدایت و پشتیبانی چندین «انجمن شیعه و ضد صهیونیستی» را در زیر مجموعه خود بر عهده دارد. به اعتقاد مسئولان فرانسوی این انجمن ها مظنون به فعالیت در جهت مشروعیت بخشیدن به «جهاد» و پشتیبانی از جنبش های «تروریستی» از جمله حماس و حزب الله لبنان هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موافقت دادستانی فرانسه با استرداد یک مهندس ایرانی به آمریکا

وزیر کشور فرانسه خواهان انحلال چهار انجمن مروج «جهاد مسلحانه» شد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند