رقص ترزا می با برکسیت: در دشوارترین مرحله مذاکرات هستیم

رقص ترزا می با برکسیت: در دشوارترین مرحله مذاکرات هستیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر بریتانیا: « در دشوارترین مرحله مذاکرات برکسیت هستیم.»

آگهی

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه خطاب به اعضای حزبش گفت کشورش در دشوارترین مرحله مذاکرات برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) قرار دارد.

او همچنین هشدار داد که دنبال کردن ایده برکسیت بی نقص و کامل ممکن است بریتانیا را به سمت عدم توافق و عدم تحقق برکسیت ببرد. نرزا می با این حال گفت: «اگر ما اتحاد و آرامش مان را حفظ کنیم، می‌توانیم توافقی رضایت‌بخش برای بریتانیا بدست آوریم.»

نخست وزیر بریتانیا در اقدامی غیر معمول رقصان وارد صحنه سخنرانی شد تا تصویری که از او به عنوان رهبری خشک و غیرقابل انعطاف در اذهان شکل گرفته را بشکند.

خانم می در جریان سخنرانی در جمع اعضای حزب محافظه کار بریتانیا عباراتی طعنه آمیز خطاب به بوریس جانسون وزیر خارجه سابق‌اش بیان کرد. بوریس جانسون از منتقدان روش ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپاست و معتقد است باید با روشی سخت تر و غیر قابل انعطاف از اتحادیه اروپا خارج شد روشی که به «برکسیت سخت» موسوم شده است.

نخست وزیر بریتانیا همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره برکسیت تاکید کرد که می‌داند ابتدای خروج از اتحادیه اروپا برای بریتانیا دشوار خواهد بود اما افزود: «نبوغ و انعطاف پذیری مردم بریتانیا به ما کمک خواهد کرد که بر این مشکلات فائق آییم.»

ترزا می قصد دارد برنامه موسوم به «طرح چکرز» را برای خروج از اتحادیه اروپا پیش ببرد که طی آن روابط اقتصادی نزدیک بریتانیا با اتحادیه اروپا بعد از برکسیت حفظ شود، خواسته‌ای که تاکنون از سوی رهبران اتحادیه اروپا رد شده است.

اتحادیه اروپا از بریتانیا خواسته است که در برنامه‌اش تجدید نظر کند تا امکان توافقی در ماه نوامبر سال جاری ممکن شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمدید یک ساله مذاکرات و دوران انتقالی؛ پیشنهاد رهبران اروپا برای خروج از بحران برکسیت

برکسیت؛ فشارها بر ترزا می افزایش یافت

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد