ترامپ: دوران سخت و ترسناکی برای مردان جوان در آمریکا را شاهدیم

ترامپ: دوران سخت و ترسناکی برای مردان جوان در آمریکا را شاهدیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنگامی که ترامپ خانم فورد را تمسخر می کرد، حامیانش با صدای بلند می خندیدند و فریاد می زدند ما کاوانا را می خواهیم.

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران گفت اکنون دوران سخت و ترسناکی برای مردان جوان در آمریکا را شاهد هستیم.

سخنان ترامپ بعد از آن مطرح شد که وی بار دیگر حمایتش از برت کاوانا نامزد منتخبش برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را تکرار کرد.

برت کاوانا با اتهام آزار و تعرض جنسی از سوی چندین زن مواجه است و کمیته قضای سنای آمریکا در جلسه‌ای شهادت کریستین بلازی فورد ۵۳ ساله را استماع کرده است. خانم فورد قاضی کاوانا را متهم کرد که در دوران نوجوانی به او تعرض جنسی کرده است.

ترامپ همچنین در جمع هوادارانش در ساوتهیون می‌سی‌سی‌پی جلسه شهادت کریستین بلازی فورد در سنا را به تمسخر گرفت بدون آنکه نامی از خانم فورد ببرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «۳۶ سال پیش اتفاق افتاد: من یک لیوان آبجو نوشیده بودم. ... خوب! چطور به خانه رسیدید؟ به یاد ندارم. به یاد ندارم. به یاد ندارم. در کدام منطقه بود؟ به یاد ندارم. خانه کجاست؟ به یاد ندارم. طبقه بالا بود، طبقه پایین بود، کجا بود؟ به یاد ندارم. اما یک لیوان آبجو نوشیده بودم. این تنها چیزی است که من به یاد دارم. و حالا زندگی یک مرد در حال نابودی است.»

ترامپ گفته است که این افراد به دنبال تخریت مردم هستند. آنها شیطان واقعی هستند. هنگامی که ترامپ خانم فورد را تمسخر می‌کرد، حامیانش با صدای بلند می‌خندیدند و فریاد می‌زدند ما کاوانا را می‌خواهیم.

با این که اشاره مستقیم ترامپ به اتهاماتی است که اکنون قاضی مورد نظر او برای دیوان عالی کشور را هدف قرار داده، اما به نظر می‌رسد نگرانی او درباره مردان جوان آمریکایی به جنبش «من هم» (MeToo) نیز مرتبط باشد که هدفش فاش کردن آزار جنسی است که زنان از سوی مردان در طول زندگی‌شان دیده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش روز چهارشنبه گفت: «من در تمام زندگی ام شنیده‌ام که ‬[می‌گویند] شما بی‌گناهید مگر این که ثابت شود گناهکارید، اما الان ‬[می‌گویند] شما گناهکارید مگر اینکه ثابت شود بی‌گناهید. این خیلی خیلی استاندارد پراشکالی است.»

ترامپ با این پیش زمینه بود که گفت: «زمانه خیلی خیلی سختی برای مردان جوان در آمریکاست زیرا شما می‌توانید گناهکار در نظر گرفته شوید در حالی که ممکن است گناهکار نباشید.»

ترامپ همچنین گفته است که او منتظر تحقیقات اف بی آی درباره برت کاوانا خواهد ماند و قصد ندارد هیچ چیزی را متوقف کند.

رای گیری در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا برای تایید برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی کشور تا انجام تحقیقات توسط اف بی آی درباره ادعاهایی که علیه او مطرح شده، به تعویق افتاده است.

ترامپ گفته است که او انتظار دارد که مجلس سنا صلاحیت کاوانا را تایید کند. اگر سنا صلاحیت او را تایید کند، مهم‌ترین نهاد قضایی آمریکا برای سال‌ها در اختیار جمهوریخواهان محافظه‌کار خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: پادشاه عربستان بدون ما دو هفته دوام نمی‌آورد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد