جنگ سایبری علیه روسیه: آمریکا برای عملیات از جانب ناتو ابراز آمادگی کرد

Nato
Nato Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که نگرانی ها از فعالیتهای سایبری روسیه رو به افزایش است، ایالات متحده آمریکا احتمالا ظرف روزهای آتی اعلام خواهد کرد که توانایی های سایبری تهاجمی و دفاعی خود را به نمایندگی از ناتو به کار خواهد گرفت.

آگهی

در حالی که نگرانی‌ها از فعالیت‌های سایبری روسیه رو به افزایش است، ایالات متحده آمریکا احتمالا ظرف روزهای آتی اعلام خواهد کرد که ظرفیت‌های سایبری تهاجمی و دفاعی خود را به نمایندگی از ناتو به کار می‌گیرد.

کتی ویل برگر، دستیار ارشد امور امنیت بینالملل وزیر دفاع آمریکا که در سفر اروپا حضور یافته به خبرنگاران گفت: «ما به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد که آمریکا آماده است ظرفیت سایبری خود را در صورت درخواست ناتو در اختیار این سازمان بگذارد.»

او با بیان این که این اقدام در چارچوب طرح مورد حمایت بریتانیا برای افزایش توان سایبری ناتو است، گفت : «پیام اصلی این اقدام متوجه روسیه است.»

در سال ۲۰۱۴، تعداد ۲۹ کشور عضو پیمان دفاعی ناتو حملات سایبری را در کنار حملات دریایی، هوایی و زمینی به عنوان یک حوزه جنگی شناختند اما جزییات آن را مشخص نکردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در اروپا استفاده از بدافزار برای جنگ سایبری مسئله حساسی محسوب می‌شده است چرا که کشورهای دموکراتیک تمایل ندارند به عنوان کسانی دیده شوند که از همان تاکتیک‌های یک رژیم خودکامه استفاده می کنند.

این در حالی است که مقامات امنیتی بریتانیا می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان میدهد هکرهای روس پیوسته در تلاش برای مختل کردن شبکه‌های مخابراتی و انرژی اروپا هستند. مقامهای امنیتی آمریکا نیز مدارکی یافته‌اند که نشان می‌داد در جریان انتخابات ۲۰۱۶ این کشور هکرهای روسی به کمیته ملی دموکرات رخنه کرده‌اند و اطلاعات محرمانه را ربوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رویترز
در سالهای اخیر هکرهای روسی موفق شده اند با عملیات سایبری اطلاعاتی محرمانه را از نهادهای کشورهای غربی بربایندرویترز

در نشست اخیر نمایندگان ناتو در مقر این سازمان در بروکسل، کشورهای عضو تصمیم گرفتند یک مرکز عملیات سایبری مشترک برای هماهنگی فعالیت‌های ناتو تشکیل دهند.

از زمان آغاز جنگ در شرق اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همواره روسیه را به پیشبرد همزمان جنگ معمول و غیرمعمول و استفاده از حملات سایبری علیه کشورهای غربی متهم کرده است.

در ماه اکتبر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ شخص و دو شرکت روسی را به دلیل حملات سایبری در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

در همین ماه کاخ سفید به هکرهای خارجی هشدار داده بود که اقدامات تهاجمی خود را در قالب استراتژی تازه امنیت ملی شدت می‌بخشد.

مقامات امنیتی این کشور اعلام کردهاند که همزمان با برگزاری انتخابات کنگره در ۶ نوامبر انتظار موج جدیدی از حملات سایبری را میکشند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو اتهام اختلال در سیگنال‌های جی‌پی‌اس فنلاند در زمان مانور ناتو را رد کرد

هلند: مظنونان روسی حمله سایبری به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را اخراج کردیم

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد