اردوغان: پس از برگزاری انتخابات در سوریه از آنجا خارج می‌شویم

  اردوغان: پس از برگزاری انتخابات در سوریه از آنجا خارج می‌شویم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهور ترکیه همچنین مدعی همکاری آمریکا با «گروه‌های تروریستی» در سوریه شد و گفت: «۱۹ هزار تریلی حامل سلاح، مهمات و ادوات نظامی به سوریه ارسال شده است. توسط چه کسی؟ توسط آمریکا».

آگهی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می گوید زمانی که مردم سوریه انتخابات خود را داشته باشند آنگاه ترکیه آنجا را ترک می کند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت که ترکیه با «دعوت مردم بی‌گناه سوریه» به آنجا دعوت شده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین مدعی شد که آمریکا با «گروه‌های تروریستی در سوریه همکاری می‌کند». او گفت: « ۱۹ هزار تریلی حامل سلاح، مهمات و ادوات نظامی به سوریه ارسال شده است. توسط چه کسی؟ توسط آمریکا».

اردوغان که روز پنج‌شنبه در همایش بین‌المللی «تی‌‌.آر‌‌.تی ورلد» با موضوع «بازاندیشی صلح و امنیت در جهان از هم‌ گسیخته» در استانبول سخن می‌گفت، انتقاداتی را نیز متوجه ترکیب شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد و گفت که این سازمان به «اصلاحات ساختاری» نیاز دارد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این که بسیاری از مشکلات جهان مانند مساله فلسطین و اسرائیل، وضعیت افغانستان، یمن، سوریه و مانند آن با ترکیب کنونی شورای امنیت به «مسائل لاینحل» تبدیل شده‌اند گفت: «در حال حاضر ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل هستند و بایستی همه این اعضا به شکل دوره‌ای به عنوان عضو دائم در شورای امنیت جای بگیرند. اگر این راهکار اجرا نشود نمی‌توان انتظار داشت که عدالت جهانی از سوی ۵ کشور برقرار شود.»

اردوغان که به تازگی از دیداری سه روز از آلمان به ترکیه بازگشته است، همچنین گفت نشانه‌هایی از نزدیک شدن به زمان «فروپاشی» اتحادیه اروپا را مشاهده می‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه درباره «جنگ تجاری» موجود بین ترکیه و آمریکا نیز گفت که آنکارا هرگز در این نبرد عقب نخواهد نشست.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: حذف ایران از معادلات منطقه‌ای اشتباه است

دیدار اردوغان و مرکل؛ وعده نشست چهار جانبه درباره سوریه بدون حضور ایران

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین