انفجار بمب در جنوب شرقی ترکیه ۷ کشته بر جا گذاشت

 هفت کشته بر اثر انفجار بمب در جنوب شرق ترکیه
هفت کشته بر اثر انفجار بمب در جنوب شرق ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترکیه طی ماه های گذشته ضمن بمباران هوایی پایگاه های پ.کا.کا در شمال عراق تهدید کرده است که مقر اصلی نیروهای این گروه چریکی در کوه های قندیل را نیز هدف تهاجم زمینی قرار خواهد داد.

آگهی

هفت سرباز ارتش ترکیه بر اثر انفجار بمبی در استان باتمان واقع در جنوب شرق این کشور کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

منابع امنیتی در آنکارا با اعلام این خبر تاکید کردند که بمب توسط فعالان جدایی طلب کرد در حاشیه جاده ای کار گذاشته شده بود.

بنا به ادعای منابع نزدیک به فرمانداری گرجوش، منطقه ای مسکونی در استان باتمان، فعالان عضو حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. کا. کا) هنگام عبور کاروانی نظامی اقدام به فعال کردن چاشنی انفجاری بمب کردند.

به گفته منبع یاد شده عملیات برای دستگیری عاملان این حمله آغاز شده است.

«پ.کا.کا» که از سوی آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپایی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود از سال ۱۹۸۴ میلادی برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه شورش و مبارزه مسلحانه بر ضد دولت این کشور را آغاز کرده است.

دولت ترکیه برای در پیش گرفتن سیاست تعامل با «پ‌.کا کا» بارها با سران این گروه چریکی وارد مذاکره و انعقاد قرارداد آتش بس شد. شکست آخرین توافق آتش بس در سال ۲۰۱۵ سبب شد تا خشونت در جنوب شرق ترکیه، منطقه ای که بخش اعظم آنرا ساکنان کرد تشکیل می دهند رو به فزونی گذارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر ارتش ترکیه اعلام کرده است که در جریان حملات هوایی دو روز گذشته به مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه در مناطق «اواسین باسیان» و «زپ» در شمال عراق و نیز استان «سعرد»، واقع در جنوب شرق ترکیه دست کم سیزده فعال کرد کشته شده اند.

ترکیه طی ماه های گذشته ضمن بمباران هوایی پایگاه های «پ.کا.کا» در شمال عراق تهدید کرده است که مقر اصلی نیروهای این گروه چریکی در کوه های قندیل را نیز هدف تهاجم زمینی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه؛ تله انفجاری برای اتوبوس نیروهای پلیس ۵ زخمی برجای گذاشت

حمایت از پ کا کا؛ سوء قصد به فوتبالیست کردِ ترکیه در آلمان

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین