آقای مِنگ پیدا شد ولی دیگر رئیس اینترپل نیست

آقای مِنگ پیدا شد ولی دیگر رئیس اینترپل نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که استعفانامه رئیس ناپدید شده اینترپل را با قید فوریت، دریافت کرده و اینترپل در نشست ماه آینده اعضاء، رئیس جدیدی برای خود انتخاب خواهد کرد.

آگهی

فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که استعفانامه رئیس ناپدید شده اینترپل را با قید فوریت، دریافت کرده است.

بر همین اساس، اینترپل ضمن تایید پذیرش این استعفاء اعلام کرد که در نشست ماه نوامبر اعضاء این نهاد در دُبی نسبت به انتخاب رئیس جدید اقدام خواهد شد.

این در حالی است که مقام‌های دولت چین پس از بیش از ۱۰ روز سکوت، اعلام کردند که مِنگ هونگوی به اتهام نقض جدی قوانین چین، بازداشت شده است.

با این حال، همسر رئیس سابق اینترپل نیز روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با یورونیوز از جامعه جهانی برای پیگیری وضعیت نامعلوم همسرش استمداد طلبید و نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرد.

«مِنگ هونگوی» رئیس سابق سازمان بین‌المللی پلیس جنایی موسوم به «اینترپل» از ۲۵ ماه سپتامبر که به چین سفر کرده، ناپدید شده بود.

عکس از رویترز
مِنگ هونگوی، رئیس سابق سازمان بین‌المللی پلیس جناییعکس از رویترز

پیشتر اینترپل با انتشار بیانیه‌ای که آن را در اختیار یورونیوز قرار داده بود، اعلام کرد که این سازمان از طریق تمامی مجاری قانونی پیگیر وضعیت «مِنگ هونگوی» در چین است.

نشریه انگلیسی زبان هنگ کنگی «south china morning post» روز جمعه مدعی شده بود که مقامات چین هفتۀ گذشته و «به محض ورود» مِنگ هونگوی ۶۴ ساله به خاک این کشور، او را برای بازجویی با خود بردند.

بیشتر بخوانید:یک‌قدم تا حل معمای ناپدید شدن رئیس اینترپل؛ منگ هونگوی کجاست؟

آقای منگ که همزمان معاون وزیر امنیت عمومی چین نیز بود، در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی و در جریان پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل در اندونزی به عنوان رئیس اینترپل انتخاب شده بود.

گفتنی است مقر اصلی اینترپل در شهر لیون فرانسه واقع شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژنرال اماراتی متهم به شکنجه‌گری به ریاست اینترپل انتخاب شد

همسر رئیس ناپدیدشده اینترپل: جانم در خطر است

اینترپل:۱۹۰ کشور از تجربیات پلیس فتای ایران استفاده می‌کنند