ترامپ و کیم «در اولین فرصت» دیدار می‌کنند

ترامپ و کیم «در اولین فرصت» دیدار می‌کنند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه آمریکا به مدت سه ساعت با رهبر کره شمالی مذاکره کرد. سفر مایک پمپئو به کره شمالی با هدف پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در مذاکرات میان دو کشور انجام شد.

آگهی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه بر سر فراهم کردن زمینه دومین دیدار رهبران دو کشور در «اولین فرصت» به توافق رسیدند.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که به کره شمالی سفر کرده بود اعلام کرد که گفتگویی «خوب و سازنده» با رهبر این کشور داشته است. بنا به گزارشها وزیر خارجه آمریکا به مدت سه ساعت با رهبر کره شمالی مذاکره کرده است.

سفر مایک پمپئو با هدف پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در مذاکرات میان دو کشور انجام شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آقای پمپئو روز یکشنبه در ادامۀ سفر خود به شرق آسیا و پس از سفر به ژاپن و کرۀ شمالی، در ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه به وقت گرینوویچ وارد پایگاه هوایی «اوسان» در شهر پیونگ تائک در کرۀ جنوبی شد و سپس تصویری را از خود در کنار رهبر کرۀ شمالی در شبکۀ اجتماعی توییتر منتشر کرد.

آقای پمپئو در زیر عکس نوشت: «سفری خوب به پیونگ یانگ برای دیدار با رئیس کیم، ما به پیشبرد برنامه‌ها بر اساس توافق سنگاپور ادامه می‌دهیم. از میزبانی من و تیم همکارانم سپاسگزارم.»

دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مایک پمپئو و کیم جونگ اون در مورد احتمال نظارت آمریکا بر روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی مذاکره کرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به کرۀ جنوبی با مون جائه-این، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و قرار است با همتای خود یعنی کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کرۀ جنوبی نیز گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی آمریکا برای از سرگیری گفتگوها با کرۀ شمالی

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد

از فرار سرباز آمریکایی به کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه چه می‌دانیم؟