زنگنه: سخنان ولیعهد عربستان درباره نفت ایران گزافه‌گویی است

زنگنه: سخنان ولیعهد عربستان درباره نفت ایران گزافه‌گویی است
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولیعهد عربستان روز جمعه گفته بود که کشورش به وعده خود برای جبران سهم نفت ایران در بازار نفت عمل کرده است.

آگهی

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران ادعای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره جایگزینی نفت ایران در بازار را «گزافه گویی» دانست.

ولیعهد عربستان روز جمعه در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» گفته بود که کشورش به وعده خود برای جبران سهم نفت ایران در بازار نفت عمل کرده است.

وزیر نفت ایران روز دوشنبه در مورد سخنان محمد بن سلمان گفت: «چنین گزافه‌گویی‌ها ممکن است آقای ترامپ را راضی کند، اما بازار هرگز چنین ادعاهایی را باور نمی‌کند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بیژن زنگنه افزود: «به نظر می‌رسد این گفته‌ها، تحت فشار آقای ترامپ به این مقام‌ها بوده است، وگرنه در واقعیت، نه عربستان سعودی و نه هیچ تولیدکننده دیگری، توان چنین تولیدی نداشته و ندارد.»

وزیر نفت ایران در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که عربستان تاکنون از دخایر پیشین خود نفت مازاد صادر کرده و نفت صادرشده از ظرفیت مازاد تولید عربستان نبوده است.

سخنان روز جمعه ولیعهد عربستان در حالی بیان شد که واشنگتن به متحدان خود فشار می‌آورد تا واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) تحریم‌های جدیدی از جمله تحریم خرید نفت ایران را به اجرا بگذارد.

ایران پیش از این به طور ضمنی تهدید کرده بود که در صورت جلوگیری از صادرات نفت این کشور از عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز جلوگیری خواهد کرد. یک مقام دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که اعمال برخی معافیت‌ها در زمینه تحریم نفتی ایران را در دست بررسی دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر نفت عربستان: شراکت ما با آمریکا با تحریم مجمع اقتصادی به هم نمی‌خورد

ولیعهد عربستان: کاهش تولید نفت ایران را جبران می‌کنیم

افزایش بهای نفت و تلاش آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار هند