پزشک بچه دزد در اسپانیا گناهکار شناخته شد اما مجازات نمی‌شود

 پزشک بچه دزد در اسپانیا متهم اما مجازات نشد
پزشک بچه دزد در اسپانیا متهم اما مجازات نشد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسوایی دزدیدن نوزادان در زمان حکومت دیکتاتوری اسپانیا عموما با همدستی کلسیای کاتولیک انجام شده است. نوزادان بلافاصله پس از تولد بدون سند و مدرک مرده اعلام و از پدر و مادرشان جدا می شدند تا در اختیار خانواده های نازا و ترجیحا نزدیک به رژیم «ملی‌گرا - کاتولیک» حاکم قرار گیرند.

آگهی

پزشک هشتاد و پنج ساله ای که سالها پیش به دلیل بچه دزدی در زمان حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو در اسپانیا از سوی دادگاهی در این کشور گناهکار شناخته شده بود روز دوشنبه به دلیل مشمول زمان شدن پرونده و گذشت مهلت قانونی رسیدگی به اتهامات از محکومیت گریخت.

با این حال دادگاه مامور رسیدگی به پرنده اتهامات ادواردو ولا، متخصص سابق زنان و زایمان در مادرید روز دوشنبه با صدور حکمی اعلام کرد کلیه جرائم نسبت داده شده به این پزشک متخصص و بچه دزد را مورد تایید قرار می دهد اما شکایات مطرح شده بر ضد وی در زمانی فراتر از مهلت قانونی طرح شده و بالطبع قابل رسیدگی نمی باشد.

این درحالیست که دادستانی عمومی مادرید پیشتر برای وی درخواست یازده سال مجازات زندان کرده بود.

این حکم می تواند هزاران نوزاد جداشده از مادر را که در زمان حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو تحت سرپرستی دیگر خانواده ها قرار گرفتند، تحت تاثر قرار دهد.

ادواردو ولا، متخصص زایمان در کلینیک سن رامون شهر مادرید که به عنوان یکی از عاملان اصلی قاچاق کودکان در دوران حکومت دیکتاتوری اسپانیا شناخته شده است پیشتر از سوی اینس مادریگال، یک کارمند زن ۴۹ ساله شرکت راه آهن این کشور به دزدی و قاچاق انسان متهم شده بود. خانم مادریگال مدعی شده است که دکتر ولا ژوئن سال ۱۹۶۹ در بدو تولد او را دزدیده و با جعل شناسنامه و همدستی یک کشیش ژزوئیت تحت سرپرستی اینس پرز، یک زن نازا قرار داده است.

به اذعان دادگاه مادرید دکتر ولا در زمان وقوع جرم با دستنوشته ای تایید کرده که خانم پرز دختری را بدنیا آورده، امری که در واقع هرگز روی نداده بود. دادگاه مادریدی رسیدگی کننده به این پرونده حالا می گوید شکایت خانم مادریگال سال ۲۰۱۲ تسلیم مراجع قضایی شده و با توجه به گذشت بیش از ده سال از زمان تشکیل پرونده، امکان صدور حکم محکومیت برای متهم وجود ندارد

دادگاه رسیدگی به این پرونده روز بیست و ششم ژوئن آغاز به کار کرد اما یکروز پس از آن به دلیل بستری شدن ادواردو ولا در بخش مراقبت های ویژه، دومین روز دادگاه به اوایل ماه سپتامبر موکول شده بود.

پزشک متهم هنگام تحقیقات اعتراف کرده بود که در زمان تولد اینس مادریگال حضور داشته و بدون نیاز به بررسی جدد، پرونده مربوط به این زایمان را امضاء کرده، در حالی که متهم در زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه این اظهارات را به کلی منکر شد و امضای خود را پس گرفت.

رسوایی دزدیدن نوزادان در زمان حکومت دیکتاتوری اسپانیا عموما با همدستی کلسیای کاتولیک انجام شده است. نوزادان بلافاصله پس از تولد بدون سند و مدرک مرده اعلام و از پدر و مادرشان جدا می شدند تا در اختیار خانواده های نازا و ترجیحا نزدیک به رژیم «ملی‌گرا - کاتولیک» حاکم قرار گیرند.

این پدیده در طول دوران سرکوب پس از سالهای جنگ داخلی در اسپانیا (۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹) در این کشور رواج گسترده ای پیدا کرد. بنای اولیه و هدف غایی این طرح محروم کردن مخالفان از زاد و ولد و جلوگیری از انتقال «ژن مارکسیسم» توسط آنها به فرزندانشان بود.

این شکل از قاچاق کودکان از سال ۱۹۵۰ رواج یافت. کودکان متولد شده از افراد غیر مزدوج، خانواده های پر جمعیت و فقیر بیشترین قربانیان این جرم تایید شده بوده اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ آزادی متخصص بیهوشی که به ظن ایجاد مسمومیت و مرگ بازداشت شده بود

تظاهرات در سانفرانسیسکو علیه سیاست جدا کردن کودکان از والدین مهاجر

کودکان مدرسه‌ای اسپانیا با یادگیری مفاهیم جنگی ملی‌گرا می‌شوند