شهروندان کانادایی در انتظار آغاز فروش قانونی ماری‌جوانا

شهروندان کانادایی در انتظار آغاز فروش قانونی ماری‌جوانا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پُلی واش‌برن، نویسنده و خبرنگار کانادایی معتقد است تعداد مراکز فروش قانونی ماری‌جوانا متناسب با جمعیت هر استان نیست. به عنوان مثال شهروندان استان اونتاریو تنها می‌توانند به صورت آنلاین سفارش دهند و برای شهروندان استان بریتیش کلمبیا با جمعیت ۴.۸ میلیون نفر، تنها یک مرکز فروش قانونی وجود دارد.

آگهی

شهروندان کانادایی خود را برای آغاز فروش قانونی ماری‌جوانا به منظور مصرف تفریحی آماده می‌کنند.

فروش قانونی ماری‌جوانا روز ۱۷ اوکتبر (۲۵ مهر) در ۱۰۰ مرکز در سرتاسر کانادا آغاز خواهد شد.

با این‌حال به گفته پُلی واش‌برن، نویسنده و خبرنگار کانادایی تعداد مراکز فروش قانونی ماری‌جوانا متناسب با جمعیت هر استان نیست. به عنوان مثال شهروندان استان اونتاریو تنها می‌توانند به صورت آنلاین سفارش دهند و برای شهروندان استان بریتیش کلمبیا با جمعیت ۴.۸ میلیون نفر، تنها یک مرکز فروش قانونی وجود دارد. این در حالی است که در قلمروهای شمال غرب (نورث وست تریتوریز) با جمعیت ۴۴،۵۲۰ نفر، شش مرکز قانونی فروش ماری‌جوانا آغاز به کار خواهد کرد.

فروشگاه زنجیره‌ای والمارت با بررسی بازار، امکان فروش محصولاتی که در آن ماری‌جوانا استفاده شده است را بررسی می‌کند.

دیگر شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز هم‌چون کوکاکولا اعلام کرده‌اند که از نزدیک تحولات بازار نوشیدنی‌های ماری‌جوانا دنبال خواهند کرد.

شرکت آب‌جو سازی کورونا نیز بیش از ۴ میلیارد دلار در کانوپی گروس، شرکت تولید ماری‌جوانا برای مصارف پزشکی، سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید:

فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا، ممکن است مشکلاتی مرزی را برای شهروندان این کشور به وجود آورد.

گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که گشت مرزی ایالات متحده احتمال دارد از ورود شهروندان کانادایی که در هنگام رد شدن از مرز اعلام کنند ماری‌جوانا مصرف کرده‌اند، جلوگیری کنند. علاوه بر این، پلیس مرزی آمریکا امکان بررسی اطلاعات کارت اعتباری شهروندان کانادایی را دارد و بدین ترتیب می‌توانند مسافران کانادایی که به صورت آنلاین و قانونی ماری‌جوانا خریداری کرده‌اند را شناسایی کنند.

کانادا بعد از اروگوئه دومین کشوری است که مصرف تفریحی ماری‌جوانا در آن قانونی اعلام شده است. در برخی کشورها از جمله هلند، مصرف تفریحی آن جرم محسوب نمی‌شود.

حداقل سن مجاز مصرف، تولید یا فروش ماری‌جوانا در کانادا ۱۸ سال اعلام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فروش قانونی ماری‌جوانا در کانادا آغاز شد

کشاورزان لبنانی و کشت غیرقانونی ماری‌جوانا

کشت انبوه ماری‌جوانا در دنا؛ ماجرا به چه زمانی برمی‌گردد؟