پرونده دنیا ویسی به پزشکی قانونی رسید

پرونده دنیا ویسی به پزشکی قانونی رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز دوشنبه رسانه‌های ایران از جان باختن دنیا زیر آوار دیوار یک مدرسه خبر دادند. دو روز بعد، خبرنگار روزنامه قانون اعلام کرد این دختربچه مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

آگهی

دادگستری استان کردستان از ارسال پرونده دنیا ویسی به پزشکی قانونی خبر داده است.

روز دوشنبه رسانه‌های ایران اعلام کردند این دختربچه هفت ساله بر اثر فروریختن دیوار مدرسه در روستای گرماش در کردستان جان خود را از دست داده است. با این حال یک دو روز بعد، یکی از خبرنگاران روزنامه قانون در حساب توییتری خود نوشت این کودک پس از مورد تجاوز قرار گرفتن با میله آهنی به قتل رسیده است. این خبرنگار البته منبع اطلاعات خود را معرفی نکرد.

در حالی که این پرونده در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است،‌ دادستان استان کردستان اعلام کرد نتیجه آزمایش پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده است. وی شهروندان استان کردستان را به آرامش دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، همزمان با انتشار این خبر احسن علوی، نماینده سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس، شایعه تجاوز و قتل دنیا ویسی را به شدت تکذیب کرد. آقای احسنی گفته است دبستان ظفر روستای گرماش، پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ساخته شده و بنای آن کاملا فرسوده بوده است. به گفته این نماینده مجلس «براساس اظهارات و شواهد محلی در روز حادثه این دانش آموز به دنبال توپ خود در کنار حفره دیوار می‌دود که متاسفانه دیوار مستهلک و فرسوده مدرسه روی سرش آوار می شود و جان می‌سپارد.»

فرشید یزدانی، مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز گفته است که اعضای حقوقی این نهاد « تا آخرین مرحله [این پرونده] را پیگیری‌ کرده و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: یک سوم دختران دانش آموز در بریتانیا مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند

انتقال جسد بنیتای هشت ماهه به پزشکی قانونی

عفو بین‌الملل: جمهوری اسلامی از تجاوز به عنوان ابزار سرکوب معترضان «زن، زندگی، آزادی» استفاده کرد