سازمان ملل: ۱۲۴۸ کودک یمنی در حملات عربستان کشته شده‌اند

سازمان ملل: ۱۲۴۸ کودک یمنی در حملات عربستان کشته شده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواست تا حملات هوایی مرگبار خود علیه اهداف غیرنظامی از جمله مدارس در یمن را متوقف کند.

آگهی

کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید از آغاز جنگ یمن ۱۲۴۸ کودک در حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان کشته شده‌اند. 

این سازمان روز پنجشنبه از عربستان سعودی خواست تا حملات هوایی مرگبار خود علیه اهداف غیرنظامی از جمله مدارس در یمن را متوقف کند. حملاتی که باعث قربانی شدن بسیاری از کودکان یمنی شده است.

از سال ۲۰۱۵ و آغاز جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن بیش از ۱۰ هزار نفر در این کشور کشته‌ شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی هفته گذشته به کمیته حقوق کودکان سازمان ملل گفت که سخت تلاش می‌کند «جلوی اشتباهات خود در خصوص کشته شدن کودکان و غیر نظامیان در یمن را بگیرد.»

طبق این گزارش حدود ۱۲۴۸ کودک یمنی از ماه مارس ۲۰۱۵ و با آغاز حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی جان خود را از دست داده‌اند و تقریبا همین تعداد هم مجروح شده‌اند.

این کمیته همچنین خواستار لغو محاصره دریایی و هوایی ائتلاف علیه یمن شده است. محاصره‌ای که میلیون‌ها یمنی را در آستانه قحطی قرار داده است.

این نهاد بین‌المللی همچنین نگرانی خود را از ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی جمال خاشقجی ابراز کرد و از عربستان خواست در این خصوص توضیح دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا خواستار پایان جنگ در یمن شد

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند