طولانی ترین پرواز هوایی جهان در نیویورک به زمین نشست

طولانی ترین پرواز هوایی جهان در نیویورک به زمین نشست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هواپیمای مسافربری شرکت سنگاپور ایرلاینز در این پرواز ماراتن گونه مسیر شانزده هزار و هفتصد کیلومتری میان سنگاپور و نیویورک را بدون توقف در زمان نوزده ساعت پیمود.

آگهی

یکصد و پنجاه مسافر ایرباس ای سیصد و پنجاه (A350) متعاق به شرکت سنگاپور ایرلاینز روز پنجشنبه به عنوان نخستین سرنشینان طولانی ترین پرواز جهان نام خود را در صنعت هوایی ثبت کردند.

هواپیمای مسافربری شرکت سنگاپور ایرلاینز در این پرواز ماراتن گونه مسیر شانزده هزار و هفتصد کیلومتری میان سنگاپور و نیویورک را بدون توقف در زمان نوزده ساعت پیمود.

شرکت هوایی سنگاپور پیشتر تا سال  ۲۰۱۳ به مدت نه سال این پرواز را هدایت می کرد اما با توجه به بالارفتن غیر منتظره بهای نفت و عدم صرفه اقتصادی مجبور به رها کردن آن شده بود.

پرواز شماره SQ۲۲ به مقصد نیویورک با دو خلبان، دو کمک خلبان و هفده خدمه ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین المللی چانگی در سنگاپور از زمین بلند شد.

تقسیم کار برای سیزده خدمه کابین پرواز به نحوی تنظیم شده بود که هر یک بتوانند حداقل از وقتی چهار ساعته برای استراحت استفاده کنند.

برای مسافران اما تمهیدات نه چندان فوق العاده ای جهت سپری کردن اوقات خود دراین پرواز بلند مدت در نظر گرفته شده بود. فهرستی بلند بالا از فیلم های جذاب سینمایی و منوی ویژه انتخابی برای غذا نمی تواند برای مسافران پروازی طولانی و خسته کننده که اندکی کمتر از یک شبانه روز به طول می انجامد، فوق العاده قلمداد شود.

مسئولان شرکت سنگاپوری برای کاستن از خستگی و استرس مسافران، هواپیمایی را برای این پرواز انتخاب کرده اند که سقف آن بلند تر از هواپیماهای عادی است و پنجره هایی عریض تر از حد معمول دارد.

در این هواپیما همچنین از نور ال ای دی با طیف های رنگی مختلف برای کاستن از اثرات ناشی از اختلاف و فاصله زمانی استفاده شده است.

شرکت هوایی سنگاپور ایرلاینز پیشتر در ماه مه گذشته از راه اندازی قریب الوقوع بلند ترین پرواز مسافربری جهان خبر داده بود. مدت این پرواز در شرایط جوی عادی می تواند تا ۱۸ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

با انجام این پرواز و طی مسافتی بیش از ۱۶ هزار کیلومتر توسط هواپیمای شرکت سنگاپوری، رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف که پیشتر در اختیار شرکت هوایی قطر ایرلاینز بود، شکسته شد.

شرکت قطری با برقراری یک خط مستقیم پروازی میان دوحه و اوکلند در نیوزیلند تا این لحظه رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف را در اختیار داشت. این پرواز بدون توقف مسافران را طی ۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه از فرودگاه مبدا به پایانه مقصد می‌رساند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرودگاه آتاتورک استانبول ۱۲ ساعت تعطیل می‌شود

نتایج یک پژوهش: ۶۰ درصد از خلبانان در هنگام پرواز خسته هستند

ایرفرانس پروازهای زمستانی به تهران را متوقف می‌کند