جودو؛ کرپالک طلای سنگین وزن گرند پری کانکون را در جیب گذاشت

 جودو؛ کرپالک طلای سنگین وزن گرند پری کانکون را در جیب گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جودوکار اهل جمهوری چک با دو وازاری از مبارزه نهایی سربلند بیرون آمد. کرپالک ابتدا با یک بدل حریف خود را بر روی تاتامی سرنگون کرد سپس با شگرد خود یعنی فن «سومی گائشی» کار را یکسره کرد.

آگهی

رقابت های جودوی جایزه بزرگ کانکون روز دوشنبه با معرفی برگزیدگان اوزان سنگین به کارخود پایان داد.

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی به لوکاس کرپالک از جمهوری چک تعلق گرفت. کرپالک که عنوان قهرمانی بازیهای المپیک ریو را در کارنامه دارد با شکست کلیه رقیبان مقتدرانه راهی دیدار نهایی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم شد تا با اندی گرانادا، حریف کوبایی و دارنده مدال نقره بازیهای پان امریکن روبرو شود.

مبارزه نهایی در فینال این وزن سخت و نفس گیر بود اما جودوکار اهل جمهوری چک با دو وازاری از آن سربلند بیرون آمد. کرپالک ابتدا با یک فن بدل حریف خود را بر روی تاتامی سرنگون کرد سپس با شگرد خود یعنی فن «سومی گائشی» کار را یکسره کرد.

با اجرای زیبای این فن، کرپالک به خوبی نشان داد که یکی از بهترین جودوکاران سنگین وزن در جهان است و دیگر رقبا برای شکست دادن او باید بسیار قوی تر از وی ظاهر شوند.

لوکاس کرپالک مبارزه در فینال را اینگونه توصیف کرد: «مبارزه خوبی بود. حریف خیلی سنگین تر از من نبود و با من هم وزن بود. این برای من بهتر است. مبارزه با حریفانی ۱۵۰ کیلویی بسیار سخت و دشوار است. در واقع ترجیح می دهم با حریفانی مثل فینال امروز مبارزه کنم. حالا از کسب این پیروزی بسیار خوشحالم.»

بهترین جودوکار زن

ریکا تاکایاما از کشور ژاپن عنوان بهترین جودوکار زن روز پایانی گرند پری کانکون را از آن خود کرد.

او پس از غلبه بر حریفانی از استرالیا، لهستان و برزیل ، در مبارزه پایانی موفق شد با اجرای زیبای فن «تسوری گوشی» مقابل مایرا آگیار، دیگر ورزشکار برزیلی مدال طلای وزن منهای ۷۸ کیلوگرم را بر گردن آویزد.

کوبا فاتح ۹۰ کیلوگرم مردان

مدال طلای وزن منهای ۹۰ کیلوگرم مردان نیز به ایوان سیلوا مورالس از کوبا تعلق گرفت. او که مدال نقره جهانی را در کارنامه دارد با امتیاز ایپون مارک اودنتال، حریف آلمانی خود را در مبارزه نهایی شکست داد و بر سکوی نخست قرار گرفت.

مدال طلای مورالس را آنتونیو کاسترو، نماینده فدراسیون جهانی جودو بر گردن او انداخت.

طلای منهای ۱۰۰ کیلوگرم برای روسیه

در فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مردان نیز این نیاز بابیلوف از کشور روسیه بود که موفق شد با تلفیق دو تکنیک زیبا امتیاز ایپون را از لورین بوهلر اتریشی بگیرد و صاحب گردن آویز طلا شود.

دومین طلای کوبا

در دسته به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان مدال طلا به اورتیز ایدالس از کشور کوبا تعلق گرفت.

بهترین فن

اما بهترین فن روز پایانی این تورنمنت را آرون فارا در دیدار رده بندی وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مردان به اجرا درآورد. فارا در مبارزه رده بندی با از جا کندن حریف برزیلی و اجرای فنی زیبا به امیتاز ایپون رسید و مدال برنز را بر گردن انداخت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودوی جایزه بزرگ هلند؛ مدال‌های طلا بین پنج کشور تقسیم شد

دختر جودوکار هلندی به طلای گرند اسلم ابوظبی رسید

جودو؛ سعید مولایی پس از پانزده سال ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد