پرونده قضایی علیه ملانشون، رهبر حزب چپ‌گرای فرانسه به اتهام ارعاب

ژان لوک ملانشون
ژان لوک ملانشون Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دستگاه قضایی فرانسه پرونده‌‌ای را شامل اتهام ارعاب مامور دولتی ضدفساد علیه ژان‌لوک ملانشون، رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری این کشور، باز کرده است.

آگهی

دستگاه قضایی فرانسه پرونده‌‌ای را شامل اتهام ارعاب مامور دولتی ضدفساد علیه ژان‌لوک ملانشون، رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری این کشور، باز کرده است.

روز دوشنبه فیلمی از آقای ملانشون منتشر شد که وی را در حال هل دادن و داد زدن بر سر یک افسر دولتی اداره ضدفساد نشان می‌داد. این ماموران در حال تفتیش دفاتر حزب آقای ملانشون بودند.

تحقیقات جدید قضایی در چارچوب دو ادعای اتهامی تازه است. یکی سواستفاده از پول پارلمان اروپا برای دادن حقوق کارمندان حزب در فرانسه و دیگری منبع مشکوک تامین مالی برای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال گذشته.

در فیلمی که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است آقای ملانشون دیده می‌شود که با فریاد در حالی که انگشتش را روبروی صورت مامور دولتی گرفته است می‌گوید: «از جلوی من برو کنار و بگذار در را باز کنم. من جمهوری‌ام، من کسی هستم که عضو مجلس است.»

فیلم درگیری شدید لفظی ژان لوک ملانشون با ماموران اداره ضد فساد فرانسه بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است

او در بخش دیگری از فیلم خطاب به نیکول بلوبه وزیر دادگستری می‌گوید: «خانم بلوبه، آیا واقعا به خودتان افتخار می‌کنید از کاری که دارید اینجا انجام می‌دهید؟ همه چیز را یادتان رفته؟ که هستید شما؟ من که هستم؟ هیچ کس حق ندارد به من دست بزند. من عضو پارلمانم. من مصونیت دارم.»

دادستانی پاریس گفته است که برای آقای ملانشون به اتهام ارعاب کارمند قضایی و خشونت علیه ماموران پرونده جرم باز شده است.

بنیامین گیریو، سخنگوی دولت، با اشاره به رفتار آقای ملانشون گفت: «او قضات و پروسه قضایی را مضحکه کرده است. دستکم عجیب است سر زدن چنین رفتاری از کسی که می‌خواسته رئیس‌جمهور و حافظ استقلال قضایی شود»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان فرانسه بررسی اتهام فساد مالی علیه رئیس دفتر ماکرون را آغاز کرد

ژان لوک ملانشون؛ نامزد انتخابات و رهبر جنبش قهرمان شورشی فرانسه

راهپیمایی دهها هزار نفری هواداران ملانشون در پاریس