ولادیمیر پوتین: دونالد ترامپ به حرفهای من گوش می‌دهد

annual Valdai Discussion Club in Sochi
annual Valdai Discussion Club in Sochi Copyright Sputnik/Alexei Druzhinin/Kremlin via REUTERS
Copyright Sputnik/Alexei Druzhinin/Kremlin via REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پوتین می گوید کاملا طبیعی است که آنها دربارۀ خیلی چیزها اختلاف نظر داشته باشند؛ چیزی که در بحث با رهبران خارجی عادی است.

آگهی

ولادیمیر پوتین می‌گوید که دونالد ترامپ به حرفهای او گوش می‌دهد و با وجود وضعیت پیچیدۀ سیاسی در داخل ایالات متحده آمریکا به دنبال بهبود روابط آمریکا و روسیه است.

رئیس جمهوری روسیه این سخنان را روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در پانزدهمین نشست سالانۀ والدای که به میزبانی شهر سوچی برگزار می‌شود بیان کرد.

اظهار نظر آقای پوتین، در پاسخ به این پرسش مطرح شد که آیا او با این سخن که «دونالد ترامپ تنها به حرفهای او گوش می‌دهد» موافق است یا خیر.

آقای پوتین در پاسخ با اشاره به دیدارهایش با دونالد ترامپ گفت: «من گفتگویی کاملا عادی و حرفه‌ای با او داشته‌ام و البته او به حرفهای من گوش داده است.»

رئیس جمهوری روسیه افزود این سخن که دونالد ترامپ تنها به حرفهای او گوش می دهد، درست نیست. با این وجود تایید کرد که همتای آمریکایی او قصد تثبیت روابط پرتنش کنونی بین مسکو و واشنگتن را دارد.

به گفتۀ آقای پوتین کاملا طبیعی است که آنها دربارۀ خیلی چیزها اختلاف نظر داشته باشند؛ چیزی که در بحث با رهبران خارجی عادی است.

باشگاه والدای در سال ۲۰۰۴ میلادی با هدف بحث و گفتگو درباره سیاستهای منطقه‌ای و بین‌المللی روسیه آغاز به کار کرده و از آنجا که اولین نشست سالانۀ آن در نزدیکی دریاچه والدای برگزار شده، این نام را به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درز سندی از نشست پوتین و ترامپ؛ محتوای درخواست رسمی روسیه از آمریکا فاش شد

کنفرانس خبری ترامپ و پوتین؛ اعلام رضایت دو طرف از نشست هلسینکی

دیدار 'پنهان' ترامپ و پوتین