مذاکره کننده اتحادیه اروپا: کسب توافق بر سر برکسیت سخت اما امکان پذیر است

مذاکره کننده اتحادیه اروپا: کسب توافق بر سر برکسیت سخت اما امکان پذیر است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از نشست رهبران اروپایی با محوربت برکسیت در مقر اتحادیه اروپا، نظر می رسد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا موفق نشده‌اند راهی برای برون رفت از مهم‌ترین چالش فعلی اروپایی یعنی برکسیت بیابند.

آگهی

اتحادیه اروپا هنوزبه یک توافق نهایی بر سر برکسیت با بریتانیا امیدوار است.

این بخشی از بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست مهم آنها در لوکزامبورگ است. نشستی که پس از اجلاس دو روزه رهبران اروپایی با محوریت برکسیت در بروکسل برقرار شد. در نشست رهبران اروپایی به جز پیشنهاد تمدید مذاکرات و دوران انتقالی پیشنهاد جدیدی برای خروج از بحران برکسیت مطرح نشد.

جرمی هانت، وزیر خارجه دولت محافظه کار بریتانیا پیش از نشست وزرای خارجه در لوکزامبورگ گفت: «شک و تردید هایی درباره پیشرفت مذاکرات برکسیت و کسب توافق وجود دارد اما معتقدم بزودی به یک نتیجه مشخص نزدیک خواهیم شد.»

میشل بارنیه، کمیسر مسوول مذاکرات برکسیت از سوی اتحادیه اروپا هم گفت: «بدست آمدن یک توافق بسیار سخت اما امکان پذیر خواهد بود.»

با وجود تمام سخنان مقامات اتحادیه اروپا و بریتانیایی در دو روز گذشته یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات برکسیت که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت: «امکان این وجود دارد که اتحادیه اروپا و لندن بدون هرگونه توافقی به جدایی نهایی بریتانیا از اتحادیه تن دهند.»

این دیپلمات همچنین می گوید: «در جریان نشست رهبران اروپایی، مقامات ۲۷ کشور عضو سعی کردند پیشنهادهای متعددی برای خروج از بحران مذاکرات برکسیت بیابند اما هر بار با مخالفت ترزا می و مقامات دولت محافظه کار بریتانیا در این نشست مواجه شدند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونکر: ظرف چند هفته دیگر بر سر برکسیت به توافق قطعی می‌رسیم

برکسیت؛ «پوتین در خیابان‌های لندن»

ترزا می: «برکسیت» نمرده است