فرانسه؛ رویارویی قاتل سریالی با همسر همدستش در دفتر قاضی

فرانسه؛ رویارویی قاتل سریالی با همسر همدستش در دفتر قاضی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میشل فورنیره سال ۲۰۰۸ از سوی داداگاه «اردن»، ناحیه ای در شمال فرانسه به دلیل ارتکاب هفت قتل دیگر به حبس ابد محکوم شده بود. مونیک اولیویه، همسر سابق این قاتل سریالی نیز به دلیل همدستی با وی در ارتکاب پنج مورد قتل ابتدا به حبس ابد و سپس با توجه به برخورداری از تخفیف به ۲۸ سال زندان محکوم شد

آگهی

میشل فورنیره و همسر سابقش مونیک اولیویه روز جمعه در دفتر قاضی که در خصوص پرونده دو قتل تحقیق می کنند، روبرو شدند. آقای فورنیه ملقب به «قاتل سریالی» به انجام هر دو مورد قتل اعتراف کرده است.

به گفته ریشار دلجانز، وکیل همسر قاتل سریالی، این رویارویی برای نخستین بار پس از یازده سال صورت می گیرد.

پرونده اتهامات میشل فورنیره که تحقیقات آن مدتها است آغاز شده به قتل دو فرد به نام های «جوانا پاریش» و «ماری آنژل دومس» مربوط می شود.

جسد برهنه «جوانا پاریش» روز هفدهم ماه مه ۱۹۹۰ در مونتئو، منطقه ای واقع در شمال شرق فرانسه پیدا شد. تحقیقات مقدماتی نشان داد این زن جوان بیست ساله بریتانیایی که به عنوان دستیار آموزشی زبان انگلیسی در یک دبیرستان مشغول به فعالیت بود در حالی به قتل رسیده که پیش از آن مورد تجاوز و ضرب و شتم واقع شده است.

قتل «ماری آنژل دومس»، دختری نوزده ساله مبتلا به بیماری ناتوانی ذهنی دیگر اتهامی است که به میشل فورنیره وارد شده است. «ماری آنژل دومس» از روز هشتم ژوئیه ۱۹۸۸ در منطقه «یون» واقع در شمال شرق فرانسه ناپدید شد و تا به امروز اثری از وی پیدا نیست.

میشل فورنیره، قاتل ۷۶ ساله سریالی در بازجویی های اولیه دست داشتن در قتل این دو فرد را منکر شده بود اما در شش جلسه بازجویی انجام شده طی ماه های فوریه و مارس در حضور قاضی تحقیق پاریسی به دفعات به انجام این قتل ها اعتراف کرده است.

فراخواندن میشل فورنیزه و همسرش به دفتر قاضی تحقیق دو هفته پس از تلاش های مجدد برای یافتن جسد «ماری آنژل دومس» صورت گرفته است. به گفته یک منبع نزدیک به تحقیق، میشل فورنیره و مونیک اولیویه پیشتر به طور مجزا به محلی که فرد مقتول در آن ناپدید شده بود، برده شده بودند.

قاضی پاریسی قرار است تا پایان سال جاری تحقیقات مربوط به این پرونده را به اتمام برساند تا راه برای تشکیل دادگاه بدوی در سال ۲۰۲۰ هموار شود.

میشل فورنیره سال ۲۰۰۸ از سوی داداگاه «اردن»، ناحیه ای در شمال فرانسه به دلیل ارتکاب هفت قتل دیگر به زندان ابد محکوم شده بود. مونیک اولیویه، همسر سابق این قاتل سریالی نیز به دلیل همدستی با وی در ارتکاب پنج مورد قتل ابتدا به حبس ابد و سپس با توجه به برخورداری از تخفیف به بیست و هشت سال زندان محکوم شده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل ناموسی در اتریش؛ جوان افغان به حبس ابد محکوم شد

درخواست ۱۸ ماه حبس به‌دلیل غفلت در نگهداری از حدود ۱۷۰ سگ و گربه در یک آپارتمان کوچک

نیکولا سارکوزی در دادگاه تجدیدنظر هم به زندان محکوم شد