خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن

خامه سویا، سرشار از پروتئین و جایگزینی مناسب برای لبنیات در آشپزی ژاپن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خامه سویا، حاوی پروتئین بدون ضرر و جایگزینی خوب برای لبنیات حیوانی است. این خامه برای رژیم غذایی ورزشکاران و رقصنده‌ها که به دنبال خوراک سالم هستند نیز بسیار مناسب است.

آگهی

ژاپن یکی از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان اصلی سویا در جهان است. آشپزهای این کشور به خوبی می‌دانند که چگونه از فرآورده‌های سویا غذاهای خوش طعم تهیه کنند. آنها محصولات سویا را در غذاهای شور و شیرین استفاده می‌کنند. 

خامه سویا، حاوی پروتئین بدون ضرر و جایگزینی خوب برای لبنیات حیوانی است. این خامه برای رژیم غذایی ورزشکاران و رقصنده‌ها که به دنبال خوراک سالم هستند نیز بسیار مناسب است.

رستوران «دنس کیوب» در توکیو که غذاهای متنوع خود را از آشپزی ایتالیایی الهام گرفته می‌گیرد، از ریزوتو تا اسپاگتی را با خامه سویا تهیه می‌کند. 

میتسوهیرو تانیشیکا، سر آشپز این رستوران  که غذاهایش مورد استقبال رقصندگان و بالرین‌ها قرار گرفته درباره علت استفاده از خامه سویا می گوید: «شیر سویا و خامه سویا در مقایسه با لبنیات حیوانی پروتئین بیشتری دارد و کالری و چربی کمتر. همانطور که می‌بینید این ماده برای پخت غذاهای شیرین و طعم‌دار بسیار مناسب است.»

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

اپاگتی با خامه سویا

یکی از این بالرین‌هایی که به هر روز برای صرف نهار به رستوران آقای تانیشیکا می‌آید درباره غذاهای او می‌گوید: «من اسپاگتی با سس کاربونارا سفارش داده‌ام که با کرم سویا آماده شده و طعم آن دقیقا مثل کاربونارای معمولی است که البته سبک‌تر هم هست.»

یکی دیگر از مشتریان او که مربی رقص و بالرین است نیز که دسر تیرامیسو سفارش داده می‌گوید: «توفو یا پنیر سویا، مقدار زیادی پروتئین دارد و برای افرادی که فعالیت فیزیکی دارند مفید است. شیر و خامه سویا را می توان در دسر هم به کار برد. شیرینی مرا خوشحال می‌کند و به همین خاطر خامه سویا را خیلی دوست دارم.»

خامه سویا که به آن «کرم تونیو» نیز می‌گویند، تنها در ژاپن ماده اولیه محبوب نیست بلکه در کشورهای غربی نیز سرآشپزها استفاده از آن را آغاز کرده‌اند.

 تیری ووآزن سرآشپز فرانسوی برگزیده میشلن در دستور پخت تیرامیسوی نمکی مرغ خود خامه سویا را جایگزین ماسکارپونه می‌کند. او درباره این دستور پخت می گوید: «می‌خواهم تیرامیسوی نمکی مرغ درست کنم و به جای ماسکارپونه از کرم سویا استفاده می‌کنم. اما باز هم می توانید طعم پنیر ماسکارپونه را احساس کنید.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

امیسوی نمکی مرغ با خامه سویا

دستور تهیه این تیرامیسو را می‌توانید در بخش برنامه «مزه» وب‌سایت یورونیوز فارسی دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

گشت و گذار در جهان طعم‌های ژاپن

خوراک صدف «سن ژاک» با سیب‌زمینی پخته و سس پرتقال