جست‌وجوی یک منطقه جنگلی و یک مزرعه برای یافتن «بقایای جسد خاشقجی»

جست‌وجوی یک منطقه جنگلی و یک مزرعه برای یافتن «بقایای جسد خاشقجی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«قاتلان جمال خاشقجی احتمالا برای از بین بردن بقایای جسد وی به جنگل بلگراد یا مزرعه‌ای در حومه استانبول رفته‌اند.»

آگهی

پلیس ترکیه عملیات جستجوی خود را برای یافتن «بقایای جسد» جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناپدید شده سعودی به یک جنگل در نزدیکی استانبول و شهری در کناره دریای مرمره گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آگاه ترکیه بازرسان در جریان تحقیقات خود از ساختمان کنسولگری و اقامتگاه کنسول عربستان سعودی نمونه برداری‌های گسترده‌ای کرده‌اند. به گفته این منبع، کار برای تشخیص دی‌ان‌ای جمال خاشقجی از این نمونه‌ها به زودی به نتیجه می‌رسد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این منابع می‌گویند قاتلان آقای خاشقجی احتمالا برای از بین بردن بقایای جسد وی به جنگل بلگراد یا مزرعه‌ای در نزدیکی شهر یالوا در ۹۰ کیلومتری در حومه استانبول رفته‌اند.

مقام‌های پادشاهی سعودی کماکان منکر اطلاع از وضعیت این روزنامه نگار منتقد هستند که ظاهرا از کنسولگری عربستان خارج نشده است. ناپدید شدن و احتمالا قتل آقای خاشقجی، باعث شده تا جامعه جهانی فشار سنگینی بر ریاض برای تحقیق درباره این «جنایت» و مجازات عاملان بیاورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به نظر وی آقای خاشقجی کشته شده است. وی گفت که اگر این فرضیه درست باشد، واشنگتن عربستان سعودی را «به شدت تنبیه خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

«طاق اتحاد» به فرمان کیم جونگ اون ویران شد