دومین روز انتخابات افغانستان؛ ۱۱ غیرنظامی در بمبگذاری کشته شدند

دومین روز انتخابات افغانستان؛ ۱۱ غیرنظامی در بمبگذاری کشته شدند
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دومین روز انتخابات پارلمانی در افغانستان در مراکزی که روز گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات فنی و امنیتی امکان اخذ رای در آنها ممکن نشده بود، آغاز شد.

آگهی

گزارشها از افغانستان حاکی است که در دومین روز انتخابات پارلمانی این کشور ۱۱ غیرنظامی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شدند. شش نفر از کشته شدگان در این انفجار که در ولایت ننگرهار روی داد کودک هستند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این بمبگذاری را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که دومین روز انتخابات پارلمانی در افغانستان در مراکزی که روز گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات فنی و امنیتی امکان اخذ رای در آنها ممکن نشده بود، آغاز شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان از صبح روز شنبه آغاز شد و با وجود شروع با تاخیر در آن برخی حوزه های رای گیری تا ۸ شب ادامه داشت.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده که روز شنبه حدود ۳ میلیون نفر از مجموع ۸.۸ میلیون نفر ثبت نام شونده در انتخابات پارلمانی این کشور رای دادند.

از صبح روز یکشنبه نیز اخذ رای در دومین روز انتخابات پارلمانی افغانستان آغاز شده است.

افزون بر مسائل امنیتی، بروز مشکلاتی همچون کمبود برگه رای، دستگاه‌های بیومتریک و عوامل اجرایی موجب شد تا روز شنبه برخی مراکز رای‌گیری با تاخیر گشوده شود و امکان فعالیت برخی مراکز نیز ممکن نباشد. بر این اساس، رای‌گیری در ۴۰۱ مرکز به علاوه ۴۵ مرکز در شهر به روز یکشنبه موکول شد.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز یکشنبه حدود ۵ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند. در همین حال، سازمان ملل متحد با انتشار اطلاعیه‌ای حضور پُرشمار شهروندان افغانستان در انتخابات پارلمانی این کشور را ستود.

عکس از رویترز

بیشتر بخوانید:

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که در جریان اخذ رای روز شنبه ۱۹۲ حادثه تروریستی از سراسر کشور گزارش شده که بر اثر آنها ۳۶ نفر از جمله ۲۷ غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۲۰ نفر مجروح شدند.

طالبان مسئولیت حمله های روز شنبه را برعهده گرفته است. دولت افغانستان بیش از ۶۰ هزار نیروی امنیتی را مسئول تامین امنیت این انتخابات کرده است.

پیشتر مقرر شده بود تا این انتخابات اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شود ولی به دلایل امنیتی و اعمال برخی اصلاحات در نحوه برگزاری آن تا روز شنبه یعنی به مدت حدود سه سال به تعویق افتاده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار انتحاری در کابل دست‌کم ۵۰ کشته بر جای گذاشت

رهبرزادگان جوان در کارزار انتخاباتی؛ تغییر نسلی یا تداوم سنت سیاسی گذشته افغانستان؟

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد