واکنش ایران به ادعای آمریکا: دخالت ما در انتخابات کنگره توهم است

واکنش ایران به ادعای آمریکا: دخالت ما در انتخابات کنگره توهم است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت امور خارجه ایران ادعای نهادهای امنیتی و قضائی آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دخالت و تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور را ناشی از «توهمی ناشناخته» عنوان کرد.

آگهی

وزارت امور خارجه ایران ادعای نهادهای امنیتی و قضائی آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دخالت و تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای این کشور را ناشی از«توهمی ناشناخته» عنوان کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر این که سیاست اصولی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست اعلام کرد که تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس «نادرست و ناراست» بوده و احتمالا ناشی از نوعی «توهم ناشناخته» است.

آقای قاسمی ادعای طرح شده از سوی مقام های آمریکایی را فاقد سند و مدرک عنوان کرد و گفت که اگر بنا بر تاکید رئیس جمهوری آمریکا، ایران پس از روی کار آمدن او چنان ضعیف شده و سرگرم مسائل داخلی‌اش شده که توان فکر کردن به مسائل منطقه‌ای را ندارد، چگونه می‌تواند در انتخابات آمریکا دخالت و اثرگذاری کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطر نشان کرد که کاخ سفید مدتی است می‌کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی، اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید:آمریکا، ایران را هم به دخالت در انتخاباتش متهم کرد

چهار نهاد اطلاعاتی و قضائی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که سه کشور روسیه، چین و ایران از طریق فعالیت مخرب در فضای مجازی همانند انتشار اطلاعات غلط و محتوای نادرست در مورد نامزدهای انتخابات کنگره سعی در تاثیرگذاری بر نتایج این انتخابات دارند.

پیشتر برخی مقام‌های آمریکایی از جمله رئیس جمهوری این کشور چین و روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بودند ولی این اولین بار بود که نام ایران در این فهرست قرار می گرفت.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا روز ششم نوامبر( ۱۵ آبان‌ ماه) برگزار می‌شود و در جریان آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا روشن خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بادکنک «ترامپ نوزاد» در نیویورک هوا شد

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از طریق سرویس‌های گوگل

کدام اخبار انتخابات آمریکا در فیسبوک بیشتر بازنشر شدند؛ اخبار واقعی یا غیرواقعی؟