ضرغامی: رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی رای نمی‌آورد

ضرغامی: رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی رای نمی‌آورد
Copyright خبرگزاری مهر
Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس پیشین صدا و سیمای ایران در گفتگوی مفصل با خبرگزاری ایرنا، از مخالفت رهبر ایران با جایگزین شدن نهادهای تحت امر او به جای دولت می‌گوید.

آگهی

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما می‌گوید رهبر ایران مخالف این هستند که نهادهای موازی کار دولت را انجام دهند.

رئيس سابق صدا و سیمای ایران در یک گفتگوی مفصل با خبرگزاری ایرنا که روز یک‌شنبه ۲۹ مهر منتشر شد به شایعات در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ پاسخ داد.

آقای ضرغامی با بیان اینکه شرایط ایران بحرانی نیست افزود: «من هم همچون رهبری و رئيس جمهوری می‌گویم شرایط کشور بحرانی نیست، هرچند ایستادگی مقابل آمریکا هزینه‌هایی برای ما دارد، اما شرایط به گونه‌ای نیست که در معرض فروپاشی باشیم.»

رئيس پیشین صدا و وسیمای ایران همچنین به مخالفت علی خامنه‌ای با افزایش اختیارات نهادهای موازی با دولت اشاره کرد: «برخی به رهبری پیشنهاد دادند چون دولت توان اداره کشور را ندارد، برخی نهادهای بزرگ اقتصادی که زیرنظر رهبری کار می‌کنند مانند بنیاد مستضعفان یا فرمان اجرایی امام، به جای دولت کار را به دست بگیرند که رهبری با این دیدگاه مخالفت کردند.»

بیشتر بخوانید:

ضرغامی در بخش دپیگری از این گفتگو انتقاداتی را نسبت به عملکرد قوه قضائيه وارد دانست و اظهار داشت: «من یکی از منتقدین رفتار قوه قضائيه هستم. در رفتار این قوه تبعیض‌هایی بین متخلفان دیده می‌شود. در برخی موارد بیش از اندازه سخت‌گیری صورت می‌گیرد. [شمار] زندانی‌ها می‌تواند کمتر و محدودتر باشد. ضمن اینکه وضعیت اداره زنداني‌های ما اصلا قابل قبول نیست.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران همچنین به موضوع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی اشاره کرد و افزود: «هر بار که در شورای عالی امنیت ملی موضوع حصر به رای گذاشته شده، رفع حصر رای نمی‌آورد. من احساس کردم لازم است یک بار قرائت حصر آقای کروبی را از زبان حسین بشنوم. ضمن اینکه همه چیزهایی که فکر می‌کردم باید آقای کروبی بدانند را به حسین منتقل کردم.»

آقای ضرغامی همچنین در خصوص شایعات درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «فکر می‌کنید با اینهمه نقدهای جدی که من داشتم و خیلی‌ها هم از استقبال نکردند، مرا تایید صلاحیت می‌کنند؟ اصولگراها اسم من را فیلتر کرده‌اند و می‌بینید که در خبرهایشان اسم من مشاهده نمی‌شود.»

رئيس سابق صدا و سیما همچنین با موضوع ممنوعیت حضور زنان به ورزشگاه‌ها هم مخالفت کرد. وی اظهار داشت: «من از قبل هم با ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم‌ها مخالف بودم. منتهی پیشتر این‌را به صورت خصوصی می‌گفتم و امروز علنی. من معتقدم خانم‌ها باید حق داشته باشند به ورزشگاه‌ها بیایند و فوتبال تماشا کنند، ولی باید جایگاهی مخصوص بانوان تعبیه شود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حصر موسوی و رهنورد؛ امکان دسترسی محدود به تلفن همراه و ماهواره

رفع حصر؛ از تکذیب مصوبه شورای امنیت ملی تا امید به آزادی در عید قربان

مهدی کروبی: عزرائیل سرنوشت حصر را مشخص می‌کند