پنتاگون: صدها نظامی برای جلوگیری از ورود مهاجران در مرز مستقر می‌شوند

پنتاگون: صدها نیروی نظامی برای جلوگیری از ورود مهاجران در مرز مستقر می شوند
پنتاگون: صدها نیروی نظامی برای جلوگیری از ورود مهاجران در مرز مستقر می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این در ماه آوریل نیز حدود دو هزار و یکصد سرباز عضو گارد ملی این کشور را در مرز با مکزیک مستقر کرده بود.

آگهی

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد «صدها» تن از نیروهای نظامی این کشور به زودی در مرز مکزیک مستقر می شوند تا از ورود هزاران مهاجر هندوراسی به خاک ایالات متحده جلوگیری کنند.

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود با تایید این خبر تصریح کرد که استقرار نیروهای یاد شده به منرله پشتیبانی لجستیکی از نیروهایی که است که پیشتر در مرز آمریکا با مکزیک مستقر شده بودند.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صبح روز پنجشنبه با انتشار پیامی بر روی توییتر اعلام کرده بود که قوانین تصویب شده توسط دمکرات ها کار را برای متوقف کردن افراد در مرز دشوار کرده است.

آقای ترامپ در عین حال اقدام برای جلوگیری از ورود موج بزرگی از مهاجران به خاک کشورش را یک فوریت ملی تلقی و خاطرنشان کرد که برای اینکار ارتش را به سوی مرز گسیل می کند. او در ادامه ضمن تاکید بر اجرا شدن این فرمان با قاطعیت نوشت: «آنها متوقف خواهند شد.»

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این در ماه آوریل نیز حدود دو هزار و صد سرباز عضو گارد ملی این کشور را در مرز با مکزیک مستقر کرده بود.

نیروهایی که پنتاگون راهی مرز آمریکا با مکزیک کرده است به گفته مسئولان وزارت دفاع در نقش پشتیبانی به منطقه اعزام می شوند تا بواسطه حضور آنها سربازان گارد ملی از این ماموریت فارغ شوند.

همزمان با انتشار این خبر شبکه سی ان ان نیز به نقل از جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که دست کم هشتصد سرباز مضاعف برای انجام ماموریت به منطقه اعزام می شوند.

این درحالیست که هنوز به طور مشخص اعلام نشده که گروه جدید سربازان اعزامی از نیروهای ارتش منظم انتخاب شده اند یا برای جایگزینی ماموران گارد ملی از سربازان ذخیره این نیرو استفاده خواهد شد.

آخرین گزارش ها حاکی است که کاروان مهاجران آمریکای مرکزی با وجود فشار دونالد ترامپ به دولت مکزیک جهت جلوگیری از پیشروی آنها به سمت ایالات متحده، چند روز پیش وارد مکزیک شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاروان هزاران نفری پناهجویان به مقصد آمریکا به مکزیک رسید

گرفتار شدن هزاران مهاجر در پشت موانع مرزی مکزیک

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟