کشف ۲۰۰۰ سکه از کشتی غرق شده بدنبال کاهش بی‌سابقه سطح آب دانوب

 کشف ۲۰۰۰ سکه از کشتی غرق شده بدنبال کاهش بی‌سابقه سطح آب دانوب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاهش بی‌سابقه سطح دانوب همچنین باعث شد تا پل فرانسوا ژوزف-که در زمان جنگ جهانی دوم تخریب شده بود- و همچنین یک بمب عمل نکرده آمریکایی متعلق به همان دوران در بستر رودخانه دیده شوند.

آگهی

پایین آمدن بی‌سابقه سطح رودخانه دانوب در مجارستان، به باستان‌شناسان این فرصت را داد تا در عملیاتی بی‌سابقه، هزاران قطعه اشیای تاریخی را از یک کشتی غرق شده در این رودخانه کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه باستان‌شناسان این هفته در منطقه ارد فرصت کاهش سطح آب دانوب را غنیمت شمرده و تا جایی که می‌توانستند، آثار قیمتی مدفون در این کشتی را پیش از آنکه سطح آب دوباره بالا بیاید از آن خارج کردند.

بیش از دو هزار قطعه سکه، سرنیزه، گلوله توپ جنگی و شمشیر از این کشتی تجاری کشف شده است. بالاژ نگی، باستان‌شناس مجار درباره کشف این گنجینه احتمالا منحصر به فرد می‌گوید: «مسکوکات یافت شده طلا و نقره هستند. ۹۰ درصد آن‌ها در هلند، فرانسه، زوریخ یا واتیکان و در فاصله سال‌های ۱۶۳۰ تا ۱۷۴۳ ضرب شده اند.»

Dániel Kalmár

کاهش بی‌سابقه سطح آب دانوب همچنین باعث شد تا پل فرانسوا ژوزف-که در زمان جنگ جهانی دوم تخریب شده بود- و همچنین یک بمب عمل نکرده آمریکایی متعلق به همان دوران در بستر رودخانه دیده شوند.

خبرگزاری مجارستان

فصل طولانی گرما و کاهش شدید باران امسال سطح آب بسیاری از رودخانه‌های اروپا را به کم‌ترین میزان ثبت شده در تاریخ رساند.

خبرگزاری مجارستان

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تایید قدیمی‌ترین اثر پا کشف شده انسان در قاره آمریکا

شهر باستانی زیر آبی ترکیه در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی

امیدها برای کشف جسد اسکندر مقدونی در تابوت باستانی رنگ باخت