کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا یک نماینده پارلمان اروپا را فاشیست خواند

پی‌یر موسکوویسی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا
پی‌یر موسکوویسی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پی یر مسکوویسی نماینده راست گرای افراطی پارلمان اروپا از ایتالیا را فاشیست و جاهل خواند.

آگهی

پی‌یر مسکوویسی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا، نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا را «فاشیست» خطاب کرد.

وی در گفتگو با شبکه خبری «س نیوز» فرانسه گفت که این نماینده اروپایی «نادان» است و اعلام کرد تا آخرین نفس برای ارزش‌های «دموکراتیک و ضدفاشیستی» در اروپا می‌جنگد.

خطاب پی‌یر مسکوویسی کسی نبود جز آنجلو چوکا، نماینده پارلمان اروپا که روز چهارشنبه در جلسه بحث پارلمان درباره بودجه ایتالیا کفشش را از پا در آورده و روی برگه‌ بودجه و برنامه پیشنهادی کمیسیون اروپا گذاشت. آقای چوکا یکی از اعضای حزب راست‌گرای افراطی «لیگ شمال» در ایتالیا است.

لیگ شمال به رهبری ماتیو سالوینی،‌ وزیر کشور کنونی ایتالیا یکی از ضدمهاجر و اسلام‌ستیزترین احزاب حال حاضر در اروپا است. به گفته بسیاری از کارشناسان، سالوینی شانس اصلی نخست وزیری آینده ایتالیا را نیز دارد.

دولت ایتالیا سه هفته فرصت دارد تا به تصمیم کمیسیون اروپا درباره تنظیم بودجه تن دهد یا این که از سوی اتحادیه اروپا تحریم خواهد شد.

تحریم‌های ایتالیا دست کم دو سال طول خواهد کشید و از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. برخی از مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند کمیسیون اروپایی حق دارد تا تحریم‌ها را زودتر حتی در سال ۲۰۱۸ به کار بندد.

این نخستین بار در تاریخ اتحادیه اروپاست که کمیسیون، بودجه یک کشور را رد می‌کند. کمیسیون از ایتالیا خواسته است که بودجه سال آینده‌اش را براساس رقم دقیق بدهی‌های خود تنظیم کند. اتحادیه اروپا می‌گوید بودجه پیشنهادی ایتالیا واقعیات موجود نسبت به بدهی‌های این کشور را نادیده گرفته است و به این ترتیب در صورت تصویب آن توسط کمیسیون اروپا تبعیض زیادی بین این کشور و دیگر کشورهای عضو اتحادیه به وجود خواهد آمد.

دولت ایتالیا اعلام کرده است که بودجه پیشنهادی این کشور تنها برای پیشرفت به رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری تنظیم شده و به همین دلیل میزان واقعی بدهی های این کشور را درنظر نگرفته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران در قاره سبز؛ کمیسیون اروپا به ایتالیا ضرب الاجل سه هفته‌ای داد

تنش اقتصادی میان اتحادیه اروپا و ایتالیا؛ بازی برد برد راست گرایان افراطی

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد