شکست سنگین دموکرات مسیحی‌ها در انتخابات محلی هسن؛ راست‌گرایان افراطی به پارلمان راه یافتند

شکست سنگین دموکرات مسیحی‌ها در انتخابات محلی هسن؛ راست‌گرایان افراطی به پارلمان راه یافتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این دومین شکست بزرگ برای ائتلاف محافظه کار حاکم بر آلمان در ماه‌های اخیر است.

آگهی

حزب اتحاد دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل در انتخابات محلی ایالت هسن با شکست سنگین مواجه شد.

نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد این حزب با از دست دادن ده درصد آرا نسبت به انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۳، و با کسب ۲۷ تا ۲۸ درصد آرا کماکان صدرنشین رقابت سیاسی امسال است.

پیروز اصلی این انتخابات حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان به شمار می‌رود که با کسب ۱۲ تا ۱۳ درصد آرا، برای نخستین بار به مجلس قانونگذاری این ایالت وارد می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هسن تنها ایالتی بود که راست افراطی تا کنون در آن نماینده‌ای نداشت.

بیشتر بخوانید:

حزب سوسیال دموکرات، که در ائتلاف با دموکرات مسیحی‌ها دولت ائتلافی فدرال را تشکیل می‌دهد، ۱۰ درصد آرای خود را نسبت به انتخابات پارلمانی محلی پیشین از دست داده است. چپ‌های میانه آلمان، براساس نتایج نظرسنجی بعد از انتخابات، احتمالا ۲۰ درصد آرا را کسب خواهند کرد.

از سوی دیگر حزب سبزها با کسب احتمالی ۱۹/۵ درصد آرا، کماکان سومین جریان قدرتمند سیاسی این ایالت کلیدی است. با احتساب این نتیجه، ائتلاف سیاه و سبز کنونی، یعنی محافظه‌کاران و سبزها، می‌توانند کماکان برای اداره هسن دولت ائتلافی خود را حفظ کنند.

این دومین شکست عمده حزب آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و متحد سوسیال دموکرات در انتخابات محلی دو هفته اخیر به شمار می‌رود. آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ قدرت را در آلمان به دست دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتفاق تاریخی در آلمان: صدراعظمی که دیگر رئیس حزبش نخواهد بود

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم