ژنرال‌های بازنشسته به‌خط شدند؛ دعوت به کار دولت برزیل از نظامیان

ژنرال‌های بازنشسته به‌خط شدند؛ دعوت به کار دولت برزیل از نظامیان
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک عضو ارشد حزب «سوسیال لیبرال»، حزب حامی رئیس جمهوری منتخب برزیل پیش‌بینی کرده که در ترکیب کابینه آتی برزیل، ۴ تا ۵ کرسی وزارت به ژنرال‌های بازنشسته ارتش خواهد رسید.

آگهی

یک اقدام افراطی دیگر. البته دیگر چندان کسی را شگفت زده نمی‌کند، مخصوصا اگر این اقدام از سوی «ژایر بولسونارو» انجام شود. او که به عنوان یک نظامی باسابقه در راس دولت برزیل قرار گرفته حالا تصمیم دارد تا با دعوت از نظامیان با سابقه برزیل حتی برخی از کرسی‌های وزارت را نیز به آنها واگذار کند.

در این خصوص، گوستاو بِبیانو، از حزب «سوسیال لیبرال»، حزب حامی رئیس جمهوری منتخب برزیل پیش‌بینی کرده که در ترکیب کابینه آتی برزیل، ۴ تا ۵ کرسی وزارت به ژنرال‌های بازنشسته ارتش خواهد رسید.

یکی از ژنرال هایی که رئیس جمهوری جدید برزیل پیشتر از او تمجید کرده، یک ژنرال ۷۰ ساله به نام «اوگوستو هِلنو ریبِریو پِریِ‌یِرا» است. آقای پِریِ‌یِرا فرمانده ارشد نیروهای برزیلی حاضر در هائیتی و تحت رهبری سازمان ملل در فاصله ژوئن سال ۲۰۰۴ تا سپتامبر ۲۰۰۵ میلادی بود.

فردی که آقای بولسونارو مدعی است که معلم نظم و انضباط او در جوانی بوده است. ژنرال پِریِ‌یِرا دوره آکادمیک نظامی را در دوره حاکمیت دیکتاتوری نظامی در برزیل گذرانده است. دوره‌ای که از سال ۱۹۶۴ آغاز شد و تا سال ۱۹۸۵ ادامه داشت.

آقای بولسونارو پیشتر و در مصاحبه‌ای گفته بود که چنان به توانمندی آقای پِریِ‌یِرا اعتقاد دارد که حاضر است اداره هر وزارتخانه‌ای را که این ژنرال کارکُشته بخواهد، به او واگذار کند.

بدین ترتیب، گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال بالای انتخاب او به عنوان وزیر دفاع آتی برزیل حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:پیروزی بولسونارو کاندیدای راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری برزیل

در همین حال یک نظامی جوان‌تر به نام «اوسوالدو فِری‌یِرا» که ۶۴ سال سن دارد، نامزد وزارت حمل و نقل است. او پیشتر رئیس اداره ساخت و مهندسی ارتش برزیل بوده است.

او اخیرا در مصاحبه با روزنامه استادو چاپ سائوپولو گفته که زمانی که در دهه ۷۰ میلادی، او مسئول ساخت تعدادی از جاده‌های برزیل بوده، خوشبختانه نه دادستانی وجود داشت و نه نهاد حامی محیط زیست که بتوانند جهانی را علیه اقدام‌های او تهییج کند. او در پایان یادآوری کرده که تحت همین شرایط خوب بود که دیکتاتوری با مشت آهنین، اوضاع کشور را تحت کنترل نگاه داشته بود.

ژایر بولسونارو کاندیدای راست افراطی برزیل روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با غلبه بر کاندیدای سوسیالیست، به پیروزی دست یافت.

بولسونارو وعده داده است که فساد را در برزیل ریشه‌کن کند و با افزایش امنیت در کشور، سطح بالای جرم و جنایت در برزیل را کاهش دهد.

او پیشتر از نوستالژی بازگشت به دوران دیکتاتوری نظامی در برزیل سخن گفته بود و همین موضوع بسیاری را نگران تحدید آزادی شهروندان کرده است.

بیشتر بخوانید:پیروزی بولسونارو در برزیل؛ هشدار نهادهای حقوق بشری و استقبال بازار

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا احتمالا نامزد راست افراطی برزیل رئیس جمهور آیندۀ این کشور است؟

«او نه»؛ شعار معترضان علیه نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری برزیل

نامزد پیشتاز انتخابات برزیل با چاقو مورد حمله قرار گرفت