چین بطور محدود مصرف پزشکی اعضاء حیوانات نادر را مجاز دانست

چین بطور محدود مصرف پزشکی اعضاء حیوانات نادر را مجاز دانست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طرفداران حفظ منابع طبیعی این اقدام را یک «شکست بزرگ» در رابطه با تلاش‌های آنان برای حفاظت از حیوانات در حال انقراض خوانده‌اند.

آگهی

شورای دولتی جمهوری خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور «به طور بسیار کنترل‌شده» اجازه فروش و استفاده از اعضاء و جوارح ببر و کرگدن از جمله استخوان و شاخ این حیوانات را برای مقاصد پزشکی، علمی و فرهنگی صادر خواهد کرد.

حامیان حفظ منابع طبیعی این تصمیم را یک «شکست بزرگ» برای تلاش‌هایی می‌دانند که هدف از آنها حفاظت از حیوانات در حال انقراض است. آنان بر این باورند که چنین قوانینی می‌تواند به کار شکارچیان رونق بخشد و زیستگاه‌های طبیعی این حیوانات را از بین ببرد.

در واکنش به این اقدام چین، مارگارت کینیرد، عضو بنیاد جهانی طبیعت با صدور اعلامیه‌ای عنوان کرد، این که چین ۲۵ سال پس از وضع قوانین جهانی فراگیر در رابطه با ممنوعیت استفاده از اعضاء گونه‌های جانوری در حال انقراض، چنین تصمیمی اتخاذ کرده، بسیار نگران کننده است. 

بیشتر بخوانید:

با این وجود، شورای دولتی جمهوری خلق چین می‌گوید که بخشی از اعضاء این حیوانات همواره در طب سنتی این کشور مورد استفاده بوده و به همین دلیل تولید آنها در مزارع خاص پرورش این دسته از حیوانات ضروری است.

اما خانم کینیرد ابراز نگرانی کرده که دولت چین با این اقدام، شرایط را برای گسترش بازارسیاه تجارت اعضاء حیوانات نادر فراهم می‌کند و  شکارچیان بیشتری را برای ورود به این بازار ترغیب خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا که پیشتر از قانون ممنوعیت فروش عاج و شاخ در چین حمایت کرده بود هنوز در رابطه با تصمیم تازه دولت این کشور اظهارنظری نکرده است.

چین بزرگترین تولیدکننده عاج و شاخ در جهان محسوب می‌شود، با این وجود خرید و فروش آنها از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشورممنوع شده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزمایشات پزشکی کامل برای «سلطان جنگل»

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد